spusteni odpovidajici aplikace

Středa Prosinec 28 17:31:51 CET 2005

On Tue, 27 Dec 2005, Petr Vileta wrote:

> Diky za upresneni. Zacinam byt mirne rozmrzely z toho, ze ve widlich je to
> jednoduche bez ohledu na aktualniho uzivatele, kdezto u Linuxu budu muset
> prohledavat disk a muzu narazit na nedostatecna prava k adresarum atd.

A myslite, ze ve woknech by to napr. nemohlo narazit na pristupova prava
v registry (odkud se ty udaje berou)? (Ostatne by to stalo za pokus, co se
stane, kdyz prislusna wokenni procedura narazi na nejaky neocekavany
problem...)

> "Pouzivate Linux a proto mate jiste vetsi znalosti nez uzivatele
> Windows. Tak si spustte browser rucne a natukejte si tam URL
> z klavesnice" :-)

Proc z klavesnice, kdyz muze fungovat copy & paste? (Navic jen stylem
obtahnout levym tlacitkem v jednom okne a zmacnout prostredni tlacitko
v jinem okne bez zbytecne okliky pres ruzne Ctrl+C apod.)

On Tue, 27 Dec 2005, Petr Vileta wrote:

> Nevyzkousel. Uz jsem psal, ze nevlastnim desktopovy linux, pouze
> serverovy v text mode. Navic run-mailcap je v Debianu urcite, ale
> v jinych distribucich asi neni.

To by mne zajimalo, jak pak chcete pripadny zvoleny mechanismus vyzkouset
v praxi, nez ho zacnete servirovat tem Vasim BFU...

> Ja chci proste uzivateli v linuxu poskytnout stejny komfort, jako
> uzivateli widli. Nekde v programu bude URL a chci, kdyz na nej uzivatel
> klikne, aby se mu spustil jeho default browser s touto URL.

Uz si nepamatuju puvodni dotaz, ale s timhle Vam mailcap asi moc nepomuze.
Na to potrebujete jine veci. V Gnome je to knihovni funkce
gnome_url_show(), KDE ma urcite neco podobneho.

> No a chci, aby to fungovalo nejen ve vsech druzich Windows, ale i ve
> vsech (grafickych) disribucich Linuxu. Chci tak moc?

Chcete. Ze na Vas vytahnu MS Windows 3.1! ;)

A propos, dival's jste se na freedesktop.org, jestli tam na tohle neni
nejaky navrzeny standard?

> Proste maji pocitac, klavesnici a mys. Kdyz chteji "jit na Seznam", tak
> musi kliknout na ikonku s Liskou a potom do te horni radky natukat
> www.seznam.cz a zmacknout Enter. Prave pro takove uzivatele to chci
> automatizovat, jak je zvykem ve Windows.

...aby ti chudaci uz vubec netusili, co je to URL, a vynosy z phishingu a
podobnych "bohulibych" aktivit uspesne dal rostly...