Linux pro server

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Úterý Únor 1 09:13:26 CET 2005

On Mon, 31 Jan 2005, Karel Zak wrote:

> To je take duvod proc je zde prostor pro ruzne alternativni repositories
> (dag, livna, ...) nebo treba distribuce snazici se o obsahnuti vseho
> dostupneho (Debian).

Ani Debian (prestoze poskytovani alternativ je skoro mottem teto
distribuce) nedokaze obsahnout vsechny moznosti. Tyto ambice muze mit tak
akorat Gentoo a podobne systemy, ovsem za cenu z toho pramenicich
vlastnosti (*).

Porad nechapu, ze nekomu vadi, ze

* ma v systemu neaktivni a nepouzivane baliky, ktere nicemu neprekazi a
  akorat zabiraji misto na disku (navic je vetsinou lze ciste odstranit)

* ma v systemu program slinkovany proti knihovne X, ovsem prislusnou
  funkcionalitu nevyuziva a prislusne pasaze kodu, ktere funkce dane
  knihovny volaji, nikdy neprijdou ke slovu, maximalne to sezere nejaky
  ten kB navic (coz v pripade dynamicky loadovanych knihoven je vetsinou
  uplne jedno, neb je ta knihovna v pameti jen jednou)

Jiste, lze stravit mesice ci roky casu s ladenim distribuce do stavu, kdy
v jedinem souboru neni jedine zbytecne pismenko a zadny program nema
zadnou featuru, ktera neni vyuzivana. Osobne mam na praci lepsi veci.

-- Honza Houstek

---
(*) Radsi jsem to napsal takhle, aby z toho zase nebyl flame na 500
prispevku. Doufam, ze to priznivci Gentoo oceni a nebudou reagovat ani na
tuto poznamku pod carou :)