Linux pro server

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Středa Únor 2 11:00:19 CET 2005

	To jsem netvrdil, že je mrtvo... ale kdo v SME nasazuje Kerberos
jako autentizační autoritu? Pokud to někdo dělá, tak je to Win2K či Win2003
domain controler nikoli Linux (což není chyba Linuxu, to je prostě reálný
fakt), případně NDSka od Novellu.

> klientska knihovna kerbera, kterou nekteri pouziji nebo nepouziji.

	Jo zkus udělat úpravy/kompiluj programy z jiného zdroje než od
distributora, možná se budeš divit...:-)

> Pravda, bere to od horni casti rebricku zakazniku -- ale
> takove jsou uz
> penize...

	O tom nepochybuji, vím černá čísla vypadají dobře a plné měšce
taky...:-) - což není výtka, pro blaho lidu to oficiálně musí dělat jen
nadace... (a to ještě zpravidla jen přerozdělují jiné (= nikoli vlastní)
peníze).

> problem s portovanim na libovolnou distribuci nebo dokonce OS. Treba
> PostgreSQL urcite neni smetistem nejakych #ifdef. Zalezi jak se kod
> pise...

	Díky za tip... pokud je to co jsem právě našel hlavně v
src/backend/postmaster/postmaster.c, zejména fce pmdaemonize(...) a věci v
source za ní, tak to vypadá o hodně učesaněji a zajímavěji... tak by mne
docela zajímalo, proc ten Apache to měl tak divoce (a v tom zmíněném APR je
to takto IMHO do dnes, ale teď toto zkoumat nebudu) a přitom podporovaná
škála OS/HW PostgreSQL a Apache je srovnatelná, ne-li větší ve prospěch
PostgreSQL, už jen z historických důvodů - zejména mne udivuje, že tam
nejsou rozhodovací podmínky, zda-li je to BSD či SystemV sémantika.

> Duvodem APR nejsou urcite primarne rozdili mezi distribucema
> ale rozdily
> mezi OS.
> libC, několik
> dnes daleko vyšší
>
> Sorry, ale tomu sam neveris :-) To jako, ze Suse a RH maji k sobe dal
> nez IRIX a Solaris nebo AIX?

	Ano, to určitě, bohužel rozdíly mezi distribucemi jsou dneska takové
"malé", že napsat Makefile pro make install tak, aby se to korektně
nainstalovalo a zapsalo pouze tam, kam má (a kde to dotyčná distribuce =
administrativní nástroje), je úkol pro sebevraha. (a RPM & spol. v tom vůbec
nepomůže - při buildění je stejně třeba napsat skript ať už do POSTinstalace
nebo někam jinam, tu práci za nás nikdo neodvede)

> Netvrdim, ze se to nemuze stat. Ale nemyslim, ze je to obecny
> trend a ze
> podobne jako ten urcity kernel balicek se chova vsech ostatnich cca
> 1000.

	Čím více věcí si dodělávám sám a pokud základ beru RHEL 2.1 nebo
3.0, tak na to narážím čím dál častěji. A opravdu upřímně, i dříve v dobách
používání RH4.x a 5.X a neexistence jeho technologické podpory jsem přebíral
src.rpm z vyšších verzí a ručně kompiloval, upravoval, backportoval apod....
- dříve se takový problém vyskytl tak 4x do roka, dnes ten problém musím
ručně řešit každý maximálně druhý měsíc. Že bych to žačal najednou dělat
špatně?

> Je take treba rict, ze obcas s tim materialem co distributori dostanou
> od upstream vyvojaru nejde delat velke zazraky a ta zlepseni

	:-) to souhlasím, legitimní otázka potom je, proč je to v EE
distribuci a proč se s tím vůbec někdo páře, nechá si platit a ještě
obtěžuje uživatele/administrátory, když ví v jakém háji to je...:-)

> Je treba jit po krku (ale optimisticky:-) jinak se to nebude
> zlepsovat.

	Jinými slovy říkáš, že firma nakupující si EE si má zaplatit ten
vývoj na začátku v krabici (za na dnešní poměry stále velké peníze - vem si
cenu RHEL3.0 AS, SLES AS apod.) a ještě po celou dobu, co to chce rozumně
používat... - zajímavý názor, určitě budou zákaznící happy až jim to někdo
takto po lopatě sdělí....:-)