Traffic shapping na wi-fi

Michal Rybárik michal na rybarik.sk
Sobota Únor 5 16:10:31 CET 2005

zdravim,

MD> vim, ze problem omezovani trafficu patri jiz vesmes ke klasickym.
MD> Presto bych si dovolil jeden dotaz. Je nejaky problem, pokud mam
MD> pripojeni na internet pres wi-fi - tj. half duplex? Kdyz jsem se o to
MD> naposledy zajimal, tak to pry ponekud problem byl.

shaping wifi ma niekolko zaludnosti, najvacsou je to ze rychlost linky
kolise od prenosovych podmienok a shapovacie algoritmy o tychto
vykyvoch nevedia. ked vsak o tom vie admin, moze navrhnut shaping tak
aby to nevadilo.

> [...]

MD>                         +------- sit2 (192.168.1.0/24)

MD> Rekneme, ze mam pripojeni Inet-GW pres wi-fi 1Mbit, half duplex. Rad
MD> bych docilil toho, ze cela sit1 bude mit k dispozici max. 0.5Mbit
MD> (celkem - neomezovano na IP). Druhy pozadavek je, abych mohl omezit
MD> max. traffic jednotlivym IP v siti2 (napr. 192.168.1.10 bude mit max.
MD> 50kbit, 192.168.1.15 max. 100kbit apod.). Cilem je to, aby jedno IP
MD> nemohlo vzit cele pasmo.

MD> Propojeni GW-sit1/2 je klasicky 100Mbit Ethernet kabel fullduplex.

MD> Budu velice vdecny, pokud nekdo poradite, jakym smerem se vydat.

ak budete shapeovat downstream na gatewayi, bude to fungovat bez
problemov, pretoze za miestom shapingu je uz len fullduplex ethernet.
upstream by bolo idealne shapeovat az u providera, aby sa do shapingu
nezaratavali i pakety, ktore wifi spoj strati a bude ich potrebne
zopakovat. ale ak je ten wifi spoj dobrej kvality, kludne to shapeujte
tiez na gatewayi. tymto sposobom mame shapeovanu siet s niekolkymi
desiatkami wifi spojov a chodi to OK, samozrejme do momentu, kym je
rychlost spoja vyssia nez rychlost linky ktoru si nashapujete. cez
polmegovu linku megabit nepretlacite so ziadnym shaperom :o)

--
s pozdravom
michal na rybarik.sk