detach X session

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Čtvrtek Únor 10 02:27:48 CET 2005

On Wed, Feb 09, 2005 at 11:40:22PM +0100, Michal Rybárik wrote:
> hello,
cau

> ja X-ka iba pouzivam, instaluval to kolega, takze so sofistikovanou
> radou bohuzial neposluzim.. ale afaik to bol normalny install debian
> testing, neviem o tom ze by na tom robil akykolvek speed tuning.
> server je p4/2400mhz/1gb, bezna stovkova siet, a klienti su compaq
> deskpro cca 350-650mhz, momentalne je ich v prevadzke 6 + konzola
> servera. je to uplna balada, nerozoznas ci sedis za klientom alebo
> serverom. jedine jeden stroj mame skladackovy P200 a na nom je to
> znatelne lenivsie. co tam mas za klientske stroje, nebude to nimi?
Nebude, je to nezavisle (client je K6-2/333). Ono totiz kazde z rieseni, co
som skusal ma zopar drobnych chyb:
- ciste X -> nie je kryptovane a okrem toho ma vsetky nevyhody co X cez ssh
- vnc cez ssh - nejdu dobre antialiasovane fonty (openoffice) a prepinanie
  klavesnice (kxkb spadne). Zato kedze operacie su asynchronne, drag&drop je
  bez problemov a aj vseobecne programy reaguju sviznejsie, hlavne ked je
  nejaka komplikovana aplikacia v javascripte. Aj zatazenie CPU na servri je
  nizsie
- forwardovanie X cez ssh: niektore operacie ako drag&drop vo firefoxe su
  otrasne pomale (kludne aj 10 sekund musim cakat), a firefox obcas spadne.
  Otvaranie novych okien (je jedno ci firefox alebo napriklad terminal) tiez
  tak 2-3 sekundy trva.
- nx: drag&drop je rychlejsi, podobne otvorenie noveho okna, ale niektore ine
  operacie su pomale (hlavne s obrazkami).

Takze vlastne kazdu chvilu pouzivam nieco ine podla toho co vyzera v tom
okamihu najvhodnejsie :-(.

Tie antialiasovane fonty mi az tak nevadia, keby som rozchodil klavesnicu tak
zostanem pri vnc.

> s pozdravom
> michal na rybarik.sk
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
            Secret hacker rule #11: hackers read manuals.