SuSE9.1Pro - fileserver kaput

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Čtvrtek Únor 10 18:54:51 CET 2005

On Thu, Feb 10, 2005 at 03:52:07PM +0100, "Kvasnička Václav Ing. - Pontex s.r.o." wrote:
> [...]
> ping, natoz pak sprava pres VNC nebo putty. Dal jsem k tomu monitor a
> nastartovat slo ('nouzovy rezim'), pak dokonce i ping a rsyncem stahnout
> nejake adresare (halvne definice uzivatelu apod.) ale chvilku po loginu
> to zase prestalo reagovat (dokonce mrtva klavesnice). Je v tom SATA RAID
> 2x250GB (mirror) - pri bootu nehlasi zadne chyby a i testy RAIDu od
> Adaptecu (v BIOSu) nic nehlasi. Po dalsich pokusech o restart se
> objevuje spousta varovani napr.
> ReiserFS: sda2: warning...... invalid format found in block 68933 Fsck?
> ReiserFS: sda2: io error in reiser_fs_find_entry

Rika se tam, ze mate udelat fsck. Udelal jste? Kouknul jste na SMART
disku? (smartctl -a /dev/sda), spustil jste na tom disku SMART testy?

smartctl -t short /dev/sda
pockat tak 5 minut (prubeh testu muze byt pomoci -a vypsan)
smartctl -a /dev/sda
smartctl -t long /dev/sda
pockat tak pul hodiny
smartctl -a /dev/sda

> a boot skonci spatne, typicky "Failed services in runlevel 5: network
> syslog nmb .........."

Mate z disku gulas. Modlete se, aby vam z toho fsck pro ReiserFS
neudelalo jeste vetsi.

> Uz jsem zprovoznil zalozni fileserver, ale ted vaham, co mohlo zpusobit
> ty chyby. Samozrejme muzu provest reinstall od nuly, ale nechce se mi do
> toho pokud by mel byt problem v hardwaru. Co tipujete? Jake testy
> doporucujete pred novou instalaci (ev. po instalaci ale pred nasazenim
> serveru do provozu)?

Mate bud vadny HW nebo je problem v SW (tj. v ReiserFS).

Otestujte pameti (memtest86+), zkuste zatizit pocitac (kompilace jadra,
cpubrn a podobne). Pouzijte jiny FS a pokud se tam problem neobjevi,
budete vedet, kde byl.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz