Traffic shapping na wi-fi

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Středa Únor 16 09:42:52 CET 2005

ata100 na tiscali.cz wrote:
> Prodávají se nějaké Full- duplex WiFi?
> Full duplex mě zajímá proto, že začínají existovat telefony na
> WiFi, a po half-duplexu to přeci nemůže fungovat.
> Proto další otázka: Je například síťovka Intel PRO/Wireless 2915ABG
> (802.11i) full-duplex?

podivna otazka. Na half duplex Ethernetu to funguje taky ne ? :-)

Full duplex na radiovych kartach znamena, ze vysilac a prijimac
pracuje kazdy na oddelene frekvenci (aby mohl skutecne prenos obema
smery probihat simultanne). Zadna WiFi tohle nepodporuje. Teoreticxky
si muzes zridit trasu ze dvou paru WiFi zarizeni a nejak (inteligentni
switch, routing) zaridit, aby datove packety chodily v ruznych smerech
ruznymy pary.

Btw: v licencovanem pasmu 3.5Ghz probiha vysilani a prijem na
oddelenych frekvencich. Presto vetsina zarizeni, ktera se proto pasmo
prodava (a stoji o "neco malo" vic nez pojitka ve 2.4ghz) neumi
skutecny duplex. Jedna vec je navrhnout fulduplexni PtP trasu a asi
zcela jina kava je navrhnout fulduplexni system AUcka s vice klienty
(kvalita protokolu a celeho systemu je velmi zavisla na tom spravnem
rizeni provozu a presnem casovani ruzne vzdalenych stanic). Full
duplex by znamenal dost velke rozsynchronizovani obou smeru a zrejme
problemy s rizenim provozu klientu...

Zdravi
Dalibor Toman