Test konzistence filesystemu

Veros Kaplan veros-XXXX na tac.cz
Středa Únor 16 12:56:45 CET 2005

Dobrý den,

   hledám nějaké řešení, které mi zjistí, zdali je filesystém
konzistentní i při přimountovaném filesystému.

   Proč? Chci periodicky testovat "zdravost" filesystému (poté, co se
naprosto neuvěřitelným způsobem rozpadl filesystém na RAID1). Ten
filesystém nemůžu odpojit (pořád na něj někdo přistupuje).

   Zkusil jsem  fsck.ext3 -n -f /dev/md1, ale ten občas hlásí chyby
a občas ne. Předpokládám, že to je způsobeno tím, že mezi načtením
dvou oblastí na zařízení se na něm provede nějaká změna.

   Nějaký nápad?

Věroš Kaplan
--
Věroš Kaplan <veros @ tac . cz>