technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Pátek Únor 25 15:51:26 CET 2005

On Fri, Feb 25, 2005 at 03:02:40PM +0100, Milan Jurik wrote:
>    Obcas me fascinuje paranoidni snaha tvurcu HW mit uzavreny kod ovladace.
Mna to fascinuje tiez. Uz som na par ovladacoch pracoval, a aj obcas ziskal
"privilegovanu" dokumentaciu (dokonca aj grafickych kariet), ale nedalo sa z
nej ani omylom vycitat nieco, co by mohlo posluzit konkurencii (a z toho
softu, co som potom vyplodil uz vobec nie :-)). Prinajhorsom som si parkrat
zmrzol pocitac.

Okrem toho obcas je dokumentacia chybna (napriklad tam stoji ze "ked je bit
nastaveny, je funkcia zapnuta" ale karta sa ocividne sprava naopak), alebo
nedostatocna (viem, ze ked menim hodnotu, tak sa meni spravanie istej
vlastnosti, ale nepoznam relaciu), takze aj tak sa ovladac musi ciastocne
robit "nezavisle" od dokumentacie.

Teda v praxi je to skor presne naopak: nie zo zdrojakov ovladaca konkurencia
"kopiruje" hardware, ale z toho, ako sa karta sprava, sa opravuje zdrojak.

Snaha niektorych vyrobcov si ponechat informacie ma podla mna skor
historicko/pravne priciny ako prakticke. Osobne sa takemuto hardwaru snazim
vyhybat.

S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
                Where do you think you're going today?