technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Milan Jurik M.Jurik na sh.cvut.cz
Pátek Únor 25 17:30:56 CET 2005

Preji prijemny den,

On Fri, 25 Feb 2005, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Nikoli, ale pokud Vas kod pouziji pomoci wrapperu, a tak jak jsem
> jiz psal, tak i u GNU GPL nakonec dospejeme k tomu, ze sice fakticky derived
> work jsem provedl, ale udelal jsem to zpusobem, ktery mi GNU GPL dovoluje...
> - zde zrejme dochazi k jadru sporu a je otazkou, jake reseni je spravne a to
> zejmena pravne...

Pozor, ale v tom pripade bud:

1) Muj GPL kod je soucasti vase programu (i kdyz s nim komunikuje jen
obojetny wrapper) a pak licence zada, aby cely program spadal pod GPL

2) Muj GPL kod je obalen wrapperem do samostatneho GPL programu a vola ho
vas jinolicencni program a pak je mi putna licence vase programu v
podstate

A pak je tu potencialni podbod 1)

3) Muj GPL kod je soucasti nejake knihovny, ktera je dynamicky linkovana k
vasemu jinolicencnimu programu a vy si tam hrajete s ni skrze nejaky
obojetny wrapper a v tom pripade, ja bych rad GPL rekl, ze je to proti
smyslu, proc to pod GPL vydavam, a vy se ji snazite obejit.

Cela tato debata je vlastne o tom, jak vydrbat s lidmi, kteri si preji,
aby vami zadana situace nenastala.

> [...]
> GNU GPL si "vypujcim" nikoli implementaci, ale myslenku/postup a aplikuji
> jinam... a pokud stale plati teze (o cem jsem zacal pochybovat), ze kernel
> je GNU GPL tak se pri jeho vyvoji urcite objevi mnoho myslenek, ktere se
> uzavrou do komercniho reseni BitKeeper(u). A o nemoznosti a odporu majitele
> BK nechat delat cokoli, co je schopno komunikovat s BitKeeper repository je
> Vam asi znamo...:-) Mne osobne se toto zda jako daleko horsi precin -
> vykradani zlatych myslenek - nez konkretnich par radku nejake
> implementace... ale uznavam, ze je to vec narozu a pohledu a zejmena

IP ma snad resit GPL v3, aspon z toho, co jsem cetl. Nechce nam tu,
doufam, cpat SW patenty ;-)

S pozdravem

         Milan Jurik