technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Pátek Únor 25 16:06:57 CET 2005

Milan Jurik <mailto:jurikm na bobek.sh.cvut.cz> wrote:
>    Nebo mi chcete rici, ze muj kod, licencovany pod GPL, si
> vezmete, mirne
> upravite a zverejnite pod vlastni licenci? To vam umozni BSD,
> ale GPL ne.

	Nikoli, ale pokud Vas kod pouziji pomoci wrapperu, a tak jak jsem
jiz psal, tak i u GNU GPL nakonec dospejeme k tomu, ze sice fakticky derived
work jsem provedl, ale udelal jsem to zpusobem, který mi GNU GPL dovoluje...
- zde zrejme dochazi k jadru sporu a je otazkou, jake reseni je spravne a to
zejmena pravne...

> To je nastroj, jak to muze byt derivative work?

	Smerujete trochu jinym smerem... - mel jsem na mysli treba to, ze z
GNU GPL si "vypujcim" nikoli implementaci, ale myslenku/postup a aplikuji
jinam... a pokud stále plati teze (o cem jsem zacal pochybovat), ze kernel
je GNU GPL tak se při jeho vyvoji urcite objevi mnoho myslenek, které se
uzavrou do komercniho reseni BitKeeper(u). A o nemoznosti a odporu majitele
BK nechat delat cokoli, co je schopno komunikovat s BitKeeper repository je
Vam asi znamo...:-) Mne osobne se toto zda jako daleko horsi precin -
vykradani zlatych myslenek - nez konkretnich par radku nejake
implementace... ale uznavam, ze je to věc narozu a pohledu a zejména
licenci...:)