Co na server

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Pátek Únor 25 22:10:29 CET 2005

On Fri, Feb 25, 2005 at 09:09:14PM +0100, Tomáš Eminger wrote:
> Budu tedka instalovat novy server a jsem na vazkach jakou distribuci tam
> dat. Jsem zarytej RedHatak, takze bych tam rad mel neco redhat based.
[cut]

> Chci tam provozovat MySQL, Postfix,  Apache, Sambu,...
Osobne na servroch pouzivam Trustix. Kedysi bol zalozeny na Red Hat-e, t.j.
dost sa podoba na ~ RH7.x. Ze ho odporucam nemozem bez vyhrad povedat,
napriklad aj preto, lebo aktualna verzia 2.2. ma MySQL 4.1.x, ktore je obcas
problematicke a ma nove API. Moze a nemusi to vadit. Okrem toho pouzivam tiez
apache a postfix a tie funguju uspokojivo.  Sambu ma tiez ale neskusal som ju.

Medzi dalsie vyhody by som povedal ze je podla mna "admin friendly", t.j.
konfiguracia je priamociara a nesnazi sa robit samostatne divne veci. Dalej ma
striktnejsie defaulty ako typicke distribucie. Rychlost updatov je ok (ani
prilis rychla ani prilis pomala). Je volne downloadnutelny a je k tomu aj
plateny support (neskusal som). Instalacia a updaty softu su jednoduche, ma
vlastny program "swup". Okrem toho ma contrib kde je predbaleneho vela
uzitocneho softu.

Nejake vyznamne problemy okrem toho horeuvedeneho mysql som nezbadal.

> pls. no flame
Snazim sa :-)

> Tomáš Eminger
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
            Better Artificial Inteligence than Natural Stupidity