technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Marcel Kolaja mkolaja na chello.cz
Sobota Únor 26 17:49:44 CET 2005

On Sat, Feb 26, 2005 at 04:56:38PM +0100, Petr Vileta wrote:

> neporusuji. Kdyz mam dobrou vuli a chci svuj HW zpristupnit i linuxove
> komunite, tak to najednou nelze a jsem nucen zverejnit svuj kod. Jakym
> pravem po me komunita pozaduje zverejneni meho kodu, me dusevni cinnosti?

Jakým právem? Asi nějakým autorským nebo jako se to jmenuje, IANAL.

> funkci kernelu nebo externich knihoven. Ze by se zde uplatnovalo starodavne
> pravidlo "pro dobrotu na zebrotu"?

Nevím, co má vytvoření ovladače společného s "pro dobrotu na žebrotu". Ať
výrobce hardware ovladač pro Linux klidně nedělá, když nechce. Pokud ale
nebude pro Linux existovat ovladač, nelze počítat s tím, že bych si to
zařízení např. já kopil nebo ho někomu doporučil. Stejně pokud udělá
binary only ovladač, tak si ho může strčit za klobouk, protože já
potřebuju, abych ten ovladač měl v jádře, které mám v distribuci. Nebudu
si pro každé zařízení tahat ovladač z Internetu nebo z CDčka. Takže z mého
pohledu je binary only ovladač uplně stejná situace jako neexistující
ovladač. Výjimku jsem udělal akorát kdysi, když jsem si koupil grafickou
kartu nVidia.

> Petr

S pozdravem

Marcel Kolaja                                  http://sinon.homelinux.org/
Debian GNU/Linux Power User                         http://www.debian.org/
"Už jsem viděl umělce, co měli třeba nějakou americkou časovou zónu
a systémové hodiny nastavené tak, aby to sedělo."       -- Pavel Kaňkovský