technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Pondělí Únor 28 11:19:16 CET 2005

Martin `MJ' Mares <mailto:mj na ucw.cz> wrote:
> Michate user-spacove aplikace (kde opravdu nemuze byt o odvozenem dilu
> ani rec, pokud jste ovsem nepouzil nejakou GPL-ed knihovnu) a
> kernelove moduly (kde je dost duvodu pro to, ze odvozenym dilem jsou).

	Jinými slovy, stačí ten kernel modul přesunout do userspace a v
kernelu mít jen patřičný hook a aplikaci běhat s právy roota a všechno je v
nejmenším pořádku a to přesto, že z hlediska source (= z hlediska derived
work) se v podstatě nic nemění... - tady mi tedy vážně něco hodně smrdí...

	Neříkejte mi, že licence, případně kernel licence rozlišuje v jakém
paměťovém "kontextu" (myšleno z hlediska licence, nikoli práv apod.)
aplikace běží... to bychom mohli taky dospět k tomu, že pokud
aplikaci/driver naláduju do kernelu via /proc/kmem apod., případně přes
/dev/cosi, tak je to licenčně v pořádku, zatímco využijeme-li insmod coby
"servisní komponentu kernelu", tak jsme na štíru s licencí... - dobrý
chaos...:-(