technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Pondělí Únor 28 12:38:54 CET 2005

Pavel Kankovsky <mailto:peak na argo.troja.mff.cuni.cz> wrote:
> bylo mozno zachytit v te izolacni vrstve. Izolacni kod samozrejme musi
> uvolnit za podminek kompatibilnich s GPL.

	Jinými slovy je legální a dá se vytvořit wrappet splňující GNU GPL a
můj binární closed source driver, pokud komunikuje pouze přes tento wrapper,
je z obliga.

	Přesně toto jsem tvrdil minulý týden a mnoha, mnoha argumenty jsem
byl přesvědčován, že se mýlím, že není možno právně čistě vytvořit ten
wrapper aby nemusel být GNU GPL a pokud je GNU GPL on, tak tato licence musí
být dodržena i u mého driveru...

	Je sice pravda, že jak jsem sám zjistil, např. nVidia (příklad
closed source binárního driveru, který se prostě neotevře i kdyby se
komunita na hlavu stavěla, protože je to zatíženo patenty a vlastníci těchto
patentů (to není nVidia!) nikdy souhlas se zveřejněním nedají (aspoň jsem
četl, že to dokonce už deklarovali)) výrazně pozměnila v letošním roce svůj
distribuční model toho driveru, což ale nemění nic na reálném stavu, že mám
binary driver a wrapper v source (volně dostupný), který buď sám nebo
výrobce distribuce překládá...

> I kdyz mozna existuje dost velka korelace mezi neochotou dat zdrojaky
> driveru a vyskytem nejakych zprasenosti ci jinych

	Ukažte na firmu, která za dobu své existence neměla máslo na hlavě v
tomto směru - myšleno, občasné chyby v návrhu zakrývala úpravou firmware,
driveru nebo dokonce obslužným uživatelským software... U každé významné
firmy v oboru, která mne napadá, bych dokázal zalovit v paměti a uvést
příklad (děkuji za Adaptec, v mé mozaice (průserářů) chyběl<g>)