technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Milan Jurik M.Jurik na sh.cvut.cz
Pondělí Únor 28 14:44:46 CET 2005

Preji prijemny den,

On Mon, 28 Feb 2005, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Mohu vedet jake 3D akceleratory pouzivate, aby byly v souladu s Vasi
> filosofii? Bez urazky, ale ten maximalne 3-4 pol spolu s mizernou 3D
> podporou v X.org ci XFree86.org implementaci je k nicemu. Graficky GPU si
> nekupuji na to, abych tam behal 80x24 - na to mi staci Herkules (jako ze ho
> mam stale doma a funkcni)... - ktery dodavatel 3D akcelerace je u Vas na
> vysluni a chova se dle vasich predstav? Ja o zadnem nevim.

Presne tuhle reakci jsem cekal :-) A moje je asi take ocekavana. Pro 3D
akcelerovane gamesky mi prekvapive staci klasicky Matroxi G550 (stale jsou
na trhu) ovladac, ne jeho binarni privazek. Notebook je spokojen s
klasickou verzi opensource ovladace pro starsi ATi. Vase reakce, ze tim
padem nejsem up-to-date, co se tyce jiste oblasti (3D grafiky), je
opravnena, ale ja take nedeklaroval, ze se takovou oblasti zabyvam (jak
podle ode mne :-) ). A jsem, pravda, rad, ze nemusim, protoze to, co se
dnes v oblasti GPU deje, z toho me jima "nenadseni".

> 	Dle meho nazoru to vysluni jeste neni tak jednoznacne (byt nektere
> segmenty dobil, o nektere dalsi se snazi), prave s ohledem na rostouci
> napeti ohledne licenci a licencovani a to, ze ten nejspornejsi moment -
> odvozene dilo - neni uspokojive definovan (z pravniho hlediska)... (spor SCO
> vs. zbytek sveta je jen kaminek do mozaiky) a navic si myslim, ze to, co do
> dnesni podoby Linux vyneslo bylo dost neco jineho, nez co popisujete Vy.

Stabilita? Bezpecnost? Variabilita nasazeni? Dlouhodoba vyhodnost
investice? Myslite si, ze closed source ovladace jsou pro vyse jmenovane
prinosem? Pokud ano, doporucuji vam oblast Open Source opustit. Ne vsechny
tankuje cena.

S pozdravem

         Milan Jurik