Jak nahradit znak 0x0D za \n v halde souboru?

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Středa Leden 5 08:44:05 CET 2005

	Žádná LOGIKA z pohledu semantické organizace souboru v tom VŮBEC
není, to už vysvětlili jiní...

> je to z historických důvodů, zřejmě jste nikdy neviděl nic skutečně
> předpotopního, jako počítač jehož jediným výstupem byl skutečně
> dálnopis... Zřejmě vám nedošlo že ti lidé, kteří programovali

	Zklamu Vás, dokonce jsem na tom "pracoval", takové věci jako JSEPy,
IBM HDD 5MB velikosti kola od auta, děrovačky štítků, počítač velký jak auto
s miniaturní obrazovkou (velikosti asi tak 20x30cm) na které vědci paří klon
Invandersů... atd. jsou mi známy nejen z vyprávění (co třeba státní
organizace zovoucí se Agrodat?, co třeba všechny výrobní podniky, které
potřebovali výpočetní středisko a to tím pádem bylo větší než celý zbytek
ansáblu THP lidí).

> dos pro PC
> zřejmě dodržovali konvence na jaké byli zvyklí.

	Skutečně? - já mám za to, že DOS vychází z OS CP/M (ostatně, veškeré
služby CP/M DO DNES fungují přes jmp 5h a v AH/AX registru číslo služby,
proto taky .COM musí mít na začátku vatu ve velikosti 100h bytů a u .EXE to
udělá relokátor) a ten se po této stránce blíží UNIXům...

> Nic to nemění na tom, že CR by mělo umožnit přepisovat řádky, LF zase
> skákat o řádek níž (nemusíte vědět na kterém znaku předchozí řádka

	Co to jsou tyto sémantické úkony v logické struktuře textových
souborů?