prechod firmy na linux -> zdielany kalendar

Michal Rybárik michal na rybarik.sk
Sobota Leden 22 18:18:48 CET 2005

PS> Ja by som odporucal pouzit hotovy groupware, napriklad phpgroupware alebo
PS> opengroupware. Prakticke skusenosti nemam, ale vyvoj ogw trocha sledujem a
PS> vyzera to dost nadejne.

OpenGroupware.org rozhodne neodporucam. bezali sme to asi dva mesiace,
vsetci zainteresovani mali velku volu to pouzivat a boli ochotni
tolerovat mensie i vacsie chyby, ktore by nezabranovali pouzivaniu.
napriek tomu bol uninstall konecnym riesenim.

velmi neprijemnou vlastnostou OGo je, ze sice funguje nad html strankami,
ale nemozete prechadzat strukturou webu jednoduchym klikanim tak ako
je to na webe obvykle. OGo sa snazi napodobnovat pouzivanie
okienkovych aplikacii, ale v jednom jedinom okne browsera. v praxi to
vyzera tak, ze zo stranky nemozete prejst priamo na dalsiu, ale musite
sa vzdy vratit na predchadzajucu tlacitkom [x] v hornom rohu. ak na to
zabudnete, lahko sa ocitnete na podstranke home -> calendar -> preferences
-> home -> calendar -> new -> calendar -> calendar -> calendar ->
-> display -> home -> .....
okrem toho sa nam nepodarilo rozbehat korektne diakritiku, a vdaka
jave bol cely OGo ukrutne pomaly a nenazraty na systemove zdroje. ked
ste nuteny uzatvarat uchylnym sposobom kazdu otvorenu stranku, a trva
to 5-10 sekund, je pouzivanie takeho systemu otrava, nie radost.
definitivne rozhodnutie padlo, ked OGo niekolkokrat denne/tyzdenne bez
varovania padal a bolo ho treba nahadzovat.

niekolko mesiacov po uninstalle sa uz nikto neodvazil navrhnut
skusanie ineho systemu :o) jeden z kolegov pouzival individualne
korganizer, ostatni nic.

pred par tyzdnami som ale nahodou narazil na egroupware, je to afaik
forknuty phpgroupware. vdaka tomu ze nevyzadoval nic, len bezny
webserver s php a nejaku databazu, riskol som to.. prekvapilo ma ze
vacsina veci funguje ok, instalacia i prve kroky boli celkom prijemne.
dokuemntacia je slabsia, na niektore veci treba prist experimentalne..
rozbehanie diakritiky bolo ok, stabilita je ok, rychlost tiez, na
funkcie je ovela bohatsi ako OGo (asi 30 modulov), uzivatelska
privetivost ujde, i ked o intuitivnom pouzivani sa uplne hovorit neda.
ale ked sa chce, pouzitelny rozhodne je. dnes v nom pouzivame hlavne
trouble ticket system, kalendar, projektove planovanie. zaujimava je
napriklad podpora exportu do pdf, ale tiez srandicky ako RSS reader,
imap klient i s filtrami, a podobne.. toto odporucam vyskusat. mam
dojem ze je prepojitelny aj s korganizerom, ale to sme este neskusali.

--
s pozdravom
michal na rybarik.sk