cdrecord - mazání cd-rw

Martin Lebeda martin.lebeda na cims.cz
Pátek Leden 28 07:23:48 CET 2005

Ahoj lidi,

Mám následující problém. Pokud pomocí cdrecord mažu CD-RW disk, dojde k
zablokování činnosti systému tj. nejde spustit žádný novýproces a to
ani fork, stávající procesy komunikují. Včetně např. mc pracujícího s
diskem, dokud se nepokusí něco spustit. Když mazání doběhne procesy se
normálně nastartují a pokračují v činnosti. Samotné vypalování je v
pohodě na pozadí. Nezáleží na typu mazání (all,fast), to seprojeví jen
délkou zablokování.

Mám následující rozložení disků:

/dev/md0 on / type ext2 (rw)
/dev/md1 on /u01 type ext2 (rw)
md0 : active raid1 hdc1[0] hda1[1]
md1 : active raid1 hdc2[0] hda2[1]
Disk /dev/hdc
Disk /dev/hda
hdb=ide-scsi -> vypalovačka

systém Debian 3.0, Cdrecord 1.10 (z distribuce).

Obvykle používám "cdrecord -v dev=0,0,0 -eject  blank=fast" nebo
"cdrecord -v dev=0,0,0 -eject  blank=full".

Nezáleží na typu vypalovačky, mám to na několika různých strojích
(stejné rozložení disků) se to chová stejně, v "man cdrecord"jsem
nenašel nic relevantního.

Setkal se někdo s takovým chováním? Pomůže nějaký upgrade? Pomůže
přerozdělení disků na ide(scsi vypalovačka nepřichází do úvahy)? Nějaký
parametr?

Díky za rady a postrčení správným směrem.

Martin