Linux pro server

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Neděle Leden 30 21:37:53 CET 2005

On Sun, Jan 30, 2005 at 02:09:26PM +0100, Milan Keršláger wrote:
> Kdyz neco pouziva stejne veci, jako vzor, bude to stejne jako vzor.
Dobre, dobre, presne merania nemam a nemam na ne ani cas. Pisal som aj, ze
"pripada mi". Je mozne, ze v mojom pripade je to kvoli reiserfs alebo ineho
typu demonov (postfix vs sendmail alebo courier vs wu-imapd), neda sa tym vsak
vysvetlit vsetko.

Napriek tomu, 100% take iste to pochopitelne nie je. Pri Red Hate uz dlhsi cas
pridavaju do distribucie veci, ktore casto ani nemam sajnu co robia (a ani ich
nepotrebujem), ale minimalnu instalaciu bez nich odmieta spravit. Netvrdim, ze
pri Trustixe poznam kazdy paket do detailov, ale v tomto sa mi zdaju
konzervativnejsi a napasovanejsi na server. Je to vidiet aj na tom, kolko
miesta na disku minimalna instalacia zaberie, a aj jednotlive kniznice byvaju
mensie aj pri rovnakych alebo novsich verziach.

Opakujem, je to moj subjektivny pohlad, na presne merania nemam cas, a ani
nepotrebujem niekoho presvedcit ze na server len Trustix (iba ze by som z toho
mal financny uzitok :-)). Ale mam uz predsa len nejake skusenosti aj v oblasti
optimalizacie a moje odhady byvaju casto celkom presne.

> Zbytek jsou myty, protoze i "optimalizace" pro dany CPU je (zejmena u techto
> historickych kousku) prakticky nulova (diky vlastnostem GCC).
V tomto s tebou suhlasim. Existuju samozrejme aplikacie pouzivajuce
procesorove rozsirenia v asembleri (napr. MMX), ale to su vacsinou
multimedialne a to na servri nema co hladat (mozno tak na streaming servri).

>                         Milan Kerslager
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
Disclaimer: This E-mail, because of shabby security on the Internet, in no way
            reflects my thoughts or intentions. It may even not be from me!