Linux pro server

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Neděle Leden 30 22:24:22 CET 2005

On Sun, 30 Jan 2005, Peter Surda wrote:

> Napriek tomu, 100% take iste to pochopitelne nie je. Pri Red Hate uz
> dlhsi cas pridavaju do distribucie veci, ktore casto ani nemam sajnu co
> robia (a ani ich nepotrebujem), ale minimalnu instalaciu bez nich
> odmieta spravit.

Taky jsem zasnul, co vse je soucasti tzv. "minimalni instalace RH vhodne
pro firewally a routery". Ovsem da se to pomerne snadno vyresit tim, ze si
pomoci yum nainstalujete opravdu minimalni instalaci do chrootu:

# mkdir -p /chroot/var/lib/rpm
# rpm --initdb --root /chroot
# rpm --root /chroot --import <klic1>
# rpm --root /chroot --import <klicN>
# yum --installroot /chroot install yum
# yum --installroot /chroot install <balik1> <balik2> ...

Takto v systemu nemate vskutku nic navic mimo zavislosti zakladnich
baliku, je treba rucne pomerne dost veci doinstalovat, aby se v tom vubec
dalo pracovat (napr. kernel, passwd, man, logrotate ...). Je to ponekud
spartanske, ale pro admina, ktery se chce v systemu vyznat a
nakonfigurovat si jej od zakladu sam (bez pomoci instalatoru) to je snadny
zpusob.

Osobne jsem zkousel obe moznosti, tj. normalni instalaci a nasledne
povypinani ci deinstalaci nejruznejsich nesmyslu, i miniinstalaci popsanou
vyse, oboji zabralo priblizne stejne mnozstvi casu a sil.

-- Honza Houstek