Linux pro server

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Neděle Leden 30 23:13:34 CET 2005

On Sun, Jan 30, 2005 at 09:37:53PM +0100, Peter Surda wrote:
> Dobre, dobre, presne merania nemam a nemam na ne ani cas. Pisal som aj, ze
> "pripada mi". Je mozne, ze v mojom pripade je to kvoli reiserfs alebo ineho
> typu demonov (postfix vs sendmail alebo courier vs wu-imapd), neda sa tym vsak
> vysvetlit vsetko.
>
> Napriek tomu, 100% take iste to pochopitelne nie je. Pri Red Hate uz dlhsi cas
> pridavaju do distribucie veci, ktore casto ani nemam sajnu co robia (a ani ich
> nepotrebujem), ale minimalnu instalaciu bez nich odmieta spravit. Netvrdim, ze

Zkuste po minimalni instalaci udelat:

rpm -qa | sort > seznam.txt

Pak vezmete treba less, projdete si vsechno a cokoliv se vam nebude
libit, to vymazte na sousednim terminalu (pomoci mysi je to uzasne
rychle):

rpm -e balik

V pripade zavislosti pridejte baliky pro zavislosti nebo si pomoci rpm
-qi balik prectete, k cemu to je.

Az to udelate, nebudete vypadaj jako jojo, ktere ani nevi, k cemu jsou
jednotlive komponenty.

Na zaver prolezte historii: history | grep 'rpm -e' a pomoci toho si
udelejte seznam baliku, ktere je mozne smazat. Ten seznam pri pristi
instalaci pouzijete takhle:

rpm -e $(cat seznam.txt)

V pripade, ze bude hooodne dlouhy pak zkuste tohle:

xargs rpm -e < seznam.txt

Od teto chvile se muzete povazovat za castecneho znalce a udelate prvni
krok k tomu, abyste byl guru. Jako druhy krok si vyrobte soubor pro
kickstart a odmazani balicku zautomatizujte v ks skriptu po instalaci.
To uz budete guru na dohled.

Uvedomte si, ze kdyz nebudete venovat minimum casu tomu, abyste skutecne
*rozumnel* tomu, co se deje, tak by vam mel kazdy zajemce o vase sluzby
ty pazoury radeji urazit. A to plati pro sebelepsi distribuci (pokud
tedy kvalitu chcete merit tim, jestli to ma po zakladni instalaci 500
nebo 300MB - coz je minimalne dalsi duvod, aby vam ty ruce i s hlavou
nekdo odpreparoval).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz