Linux pro server

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Pondělí Leden 31 08:47:15 CET 2005

On Sun, Jan 30, 2005 at 11:13:34PM +0100, Milan Keršláger wrote:
> Pak vezmete treba less, projdete si vsechno a cokoliv se vam nebude
> libit, to vymazte na sousednim terminalu (pomoci mysi je to uzasne
> rychle):
Hmm, a co v pripade, ze ma nepustia dependencies? Napriklad taky kerberos. V
Red Hat-e je potrebny na kazdu s prepacenim <>ovinu, v Trustixe nie. To mam
manualne testovat, co sa stane ked tieto dependencies porusim a ci to skutocne
vadi alebo nie? Alebo rebuildovat RPMka bez ich podpory? Toto nie je uloha
usera, ale distributora.

> Od teto chvile se muzete povazovat za castecneho znalce a udelate prvni
> krok k tomu, abyste byl guru. Jako druhy krok si vyrobte soubor pro
> kickstart a odmazani balicku zautomatizujte v ks skriptu po instalaci.
> To uz budete guru na dohled.
Tento sposob som opustil, lebo ako som pisal, s Trustixom je to jednoduchsie a
dokonca aj pri pouziti kickstartu na RedHate rychlejsie (cim nechcem tvrdit,
ze vhodne pouzitie kickstartu zmysel nedava). Napriklad aj preto, lebo Trustix
vydava updatovane CD a kym na Red Hat-e dokonci yum update tak uz som davno
hotovy. Ano, updatovane instalacne medium sa da urobit aj s RedHatom ale musis
si to spravit sam. Okrem toho kickstart pokial viem je pouzitelny aj v
Trustixe.

Navyse, prilis casto sa stava, ze anaconda zblbne a nieco sa do**** (aj v RH
aj v Trustixe). Potom to aj tak musis robit manualne.

> Uvedomte si, ze kdyz nebudete venovat minimum casu tomu, abyste skutecne
> *rozumnel* tomu, co se deje, tak by vam mel kazdy zajemce o vase sluzby
> ty pazoury radeji urazit.
A uvedomte si, ze ked budete nastojit na pouzivani niecoho, co zbytocne zerie
cas, tak sa nikde na trhu neuplatnite.

Okrem toho, kedze mam vlastnu distribuciu from scratch, asi trochu viem, ako
taka distribucia funguje, ake komponenty mava a akymi sposobmi moze
distributor a admin riesit problemy. Mal som aj 2 dalsie pokusy o vlastnu
distribuciu, (zalozenu na Red Hat-e), ale ukazalo sa, ze tato metoda je pre
moj ucel nevhodna, tak som to nechal (napriek tomu su este na par miestach v
nasadeni a funguju).

> A to plati pro sebelepsi distribuci (pokud tedy kvalitu chcete merit tim,
> jestli to ma po zakladni instalaci 500 nebo 300MB - coz je minimalne dalsi
> duvod, aby vam ty ruce i s hlavou nekdo odpreparoval).
Samozrejme, ze je teoreticky mozne pouzit skoro lubovolnu distribuciu na
lubovolny ucel. Skutocny odbornik sa pozna ale podla toho, ze netlaci "svoju"
distribuciu na nevhodny ucel. Nechcem tvrdit, ze vo vasom pripade to tak je,
len, ze treba zvazit velke mnozstvo kriterii.

Ja vlastne proti Red Hat-u nic nemam, ved ho aj sam pouzivam a nasadzujem. Ale
ked instalujem novy server, tak uprednostnim Trustix, a na router Route Hat.
Tieto su vhodnejsie usposobnene poziadavkam mojich zakaznikov.

>                         Milan Kerslager
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
             How does cat play with mouse? cat /dev/mouse