grub nevidi disk

Pavel Benisek benny007-linux na 3dgrafika.cz
Pondělí Leden 31 11:55:12 CET 2005

On Mon 31. of January 2005 10:40, Ondrej Koala Vacha wrote:

> Neco takoveho tusim, nicmene jsem si myslel, ze at prehozeni dopadlo
> jakkoli, disk hhd1 bude z rozmezi (hd[0-3],0)

> Mhm. Jak jsem psal, i kdyz bootuji z toho secondaru slave, tak se mi
> podari nabootovat ten puvodni linux na hda2. A linux pak vidi vsechny
> disky jak ma, ted ne prehozene.
takze je to jak jsem se obaval.
- bios disky prehodi
- linux si to vrati na spravne pozice.
ted jde o to zjistit jak se zachova grub (podle vaseho popisu to vypada
ze take spravne).
Kazdopadne se obavam ze z secondary (i primary) slave bootovat (nacitat
grub) nemuzete.

Pokud tedy chcete docilit toho, ze pri stavajici kombinaci disku a cdrom
bude linux startovat z hdd dejte jednoduse:
root(hd2,0)
setup(hd0)

a na hdd1 (v grubu jako hd2,0) dejte spravne grub.conf. Myslim ze
defaultni example je dostatecne jasny. Na stejny partition dejte jadro.

grub.conf by mel vypadat v pripade ze pouzivate initrd asi takhle:

default=0
timeout=15

title=Linux
        root (hd2,0)
        kernel /kernel-2.6.10-nitro4 root=/dev/ram0 real_root=/dev/hddX
init=/linuxrc ramdisk=8192 splash=verbose
        initrd /initrd-2.6.10-nitro4
title WindowsXP
        rootnoverify (hd0,1)
        chainloader +1