Linux pro server

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Pondělí Leden 31 20:09:40 CET 2005

On Mon, Jan 31, 2005 at 03:19:45PM +0100, Peter Surda wrote:
> Mas z velkej casti pravdu, som prakticky clovek a uprednostnujem to, co
> funguje, pred tym, co splna teoreticke kriteria, hlavne ked ich definuje
> niekto uplne cudzi a ked pre konkretnu situaciu nie su vobec relevantne. Pre
> mna je hlavnym kriteriom co chcu zakaznici, nie to, ze kerberos je uzasna vec.
> Ja nemam cas si Red Hat "natahovat" a "stlacovat" na kazdy typ nasadenia.
> Kedysi som to robil, ale zistil som, ze vo vacsine pripadov su efektivnejsie
> riesenia. Open Source ich umoznuje a v tom je jeho sila.

Pane Surda, mejte rozum. Vy hanite novejsi verzi X oproti starsi verzi Y
proto, ze tam je komponenta Z. Jenze zapominate, ze ta komponeta jednak
pribyla proto, ze k necemu je, jednak ze je to proste novejsi (a driv to
proste neexistovalo) a jednak na to, ze Vami vychvalovany produkt bude
mit zahy verzi, ktera bude (s nejvetsi pravdepodobnosti) zalozena prave
na te Vami hanene verzi X.

Z toho pohledu je videt, ze byste nejradeji zustal v dobe, kdy byly
pocitace drevene a slapaci, protoze "tenkrat to bylo nejlepsi".

Proste existuje nejaky pohyb a pokud ho chcete ignorovat a veset mi tady
na nos buliky o tom, ze "vam vadi linkovani proti Kerberosu" a zaroven
tvrdit, ze bez nej je to "bezpecne a vhodne na server", pak by stalo za
to, abyste si to nejak urovnal.

A to plati i pro variantu, kdy budete za 3 roky zase nadavat na neco
novejsiho a vychvalovat dneska Vami zatracovanou verzi X.

> Je mozne, ze moja analyza konkretnych pricin nie je spravna, ale ci
> instalaciou a udrzbou travim viac alebo menej casu a ci dokazem rychlejsie
> riesit problemy by som snad mohol dokazat posudit celkom objektivne.
>
> Ci je to rozumny pohlad, nech si kazdy rozhodne sam.

Aby bylo jasno - me je uplne ukradeny, ze jste se zamiloval do Trustixu
a ze na just tady budete skakat jako malej kluk, kdyz je na Vasi hracce
neco divneho.

To, o co tu jde, je fakt, ze vy se mracite na neco, co pro vas bude za
par mesicu nova modla.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz