ruchy a praskání při nahrávání audia v Linuxu - prosím o vaše zkušenosti

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 7 01:15:53 CEST 2005


Dne středa, 6. července 2005 12:53 Ctirad Fertr <phanatic na volny.cz> napsal(a):
> Žádné "mohutné buffery" tam nebyly ani omylem, protože by to prostě s nimi
> bylo nepoužitelné.  Opakuji: potřebujte,aby to reagovalo hned a ne za
> chvíli, až to proteče nějakým bufferem.

ach jo. softu ej jedno jak velký posuv mezi přehráváním a záznamem na straně 
softu je, když ví, o kolik musí dát víc dat do bufferů.

> > Možná nemám moderní názory na tuto problematiku, jsem těžce poznamenán
> > krabicemi, kde každá dělala něco, dělala to dobře a bez zaváhání;
>
> Jinými slovy měly nízkou latenci.

ano, ale nepotřebuji zvukovku s nízkou latencí a strachovat se jestli jí 
všecko dojde včas.

> > Ať si to vaši známí ve studiu dělají jak chtějí, jen jsem přesvědčen o
> > omezování vlastního tvůrčího potenciálu při umělecké práci na PC. A to se
> > vám snažím celou tu dobu vlastně říct.
>
> Ne, nesnažíte. Jenom odbíháte od tématu. Téma bylo latence zvukových karet.

Ano, ale souvisí to s tím. Nepotřebuji nízkou latenci na PC. Ale musí s tím 
umět počítat.

> > Použije-li profík zvukovku na něco
> > jného než magneťák, musí řešit a věnovat se X dalším věcem, které v
> > podstatě se získáním výsledku nemají nic společného, jen odvádí
> > pozornost.
>
> Takže vy opět tvrdíte, že všechna studia to vlastně dělají blbě (kromě pár
> světových rarit, kde počítač nepoužívají) ?

Ať si to dělají jak chtějí, je to jen o efektivitě a využívání či mrhání 
tvůrčím potenciálem.

> > Dobrá, uznávám, čip je tedy dle vaší korekce lepší kategorie (neříkám že
> > profi)
>
> Proboha nemlžte. Ten čipset můžete klidně kombinovat s převodníkama v ceně
> několik tisíc USD.
>
> > úplně profi zařízení bych považoval takové ty 19" krabice co od nich vede
> > do pecky (neříkám že nutně x86, na tohle přeci jen preferuji MACky)
> > tlustý drát či scsi. U nich mě nic neomezuje.
>
> Pro Vaší informaci. Ten "tlustý drát" vede obyčejně do hostitelské PCI
> karty, kde je nezřídka použit právě čipset Envy24. Nebo je to normální
> firewire. SCSI ani omylem.

Yamaha CBX D3 a D5, má právě onen scsi interface a sám si obhospodařuje disky 
(proč asi).
Na firewire+audio jsem zatím slyšel víc stesků než užitku. Holt ty sériové 
interfacy nejsou úplně "ono".

> > Jen tak mimochodem, opravdu si myslíte, že ty 19" "krabice" co považuji
> > za profi zvukovky, mají buffer jen pár (desítek/stovek) bajtů?
>
> Samozřejmě že ano. Jinak by to bylo nepoužitelné.

třeba protools mají kilo na kanál, yamaha 24xx má necelé 4 kila/kanál.

> > Tedy ten že je to jen lepší magneťák, nic víc.
>
> Na ten "lepší magneťák" potřebujete právě co nejnižší letenci, jinak
> nenahrajete ani nejzákladnější playback.

ale jo, jen nahrávací soft musí vědět, jak velkou latenci má HW.A to potřebuje 
vědět i u profi výbavy. Zná-li latenci, je schopen na sampl přesně sesadit 
přehrávaný i nahrávaný zvuk. A o to přece u "magneťáku" jde, ne?

-- 

                        Jaroslav Lukesh
  -----------------------------------------------------------
  This e-mail can not contain any viruses because I use Linux


Další informace o konferenci Linux