ruchy a praskání při nahrávání audia v Linuxu - prosím o vaše zkušenosti

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Čtvrtek Červenec 7 15:32:10 CEST 2005

> ach jo. softu ej jedno jak velký posuv mezi přehráváním a záznamem na
> straně softu je, když ví, o kolik musí dát víc dat do bufferů.

Ach jo bych tady měl říkat já. Dokáže pochopit, že tenhle způsob se nedá
použít vždycky ? Někdy (skoro vždy) je prostě nutná realtime odezva a tu
sebelepší software neokecá. Leda, že by fungoval jako stroj času.

Apropo, týká se to i těch vašich krabic, co se ovládají přes MIDI. Nebo si
snad myslíte, že MIDI se problematika latencí netýká ?

> ano, ale nepotřebuji zvukovku s nízkou latencí a strachovat se jestli jí
> všecko dojde včas.

Pokud potřebujete dělat DAW nebo sekvencing, potom potřebujete zvukovku/MIDI.
Jakmile máte zvukovku, musíte se zabejvat otázkou latence.

> Ano, ale souvisí to s tím. Nepotřebuji nízkou latenci na PC. Ale musí s tím
> umět počítat.

Vždyť už jsem Vám nejmíň 3x dal důkaz o tom, že nemáte pravdu. Proč si pořád
vedete svou ?

> Ať si to dělají jak chtějí, je to jen o efektivitě a využívání či mrhání
> tvůrčím potenciálem.

Tohle už vážně přeháníte. Používání počítače ve studiu není mrhání naprosto
ničím, ale naopak několikanásobným zefektivněním a zkavlitněním celého
procesu.

Jestli se Vám to nelíbí, Váš problém. Nahrávejte si třeba na kazeťák, ale když
už jste prohlásil jistá silná tvrzení, tak je buď dokažte nebo odvolejte.
Zatím jenom mlžíte a odbíháte od tématu.

> Yamaha CBX D3 a D5, má právě onen scsi interface a sám si obhospodařuje
> disky (proč asi).

Protože to není zvukovka, ale standalone HDR systém. Navíc je to prehistorický
artefakt z roku 1993 tuším.

> Na firewire+audio jsem zatím slyšel víc stesků než užitku. Holt ty sériové
> interfacy nejsou úplně "ono".

Ty stesky jsou ovšem vesměs od uživatelů Windows, na Apple to chodí dobře,
takže rozhraním to asi nebude.

> třeba protools mají kilo na kanál, yamaha 24xx má necelé 4 kila/kanál.

No vidíte. To jsou přece velmi malé buffery. Za domácí úkol si schválně
spočítejte, kolik ms nahrávky se do nich vejde při kvantování 16 a 24 bitů a
44100 a 96kHz vzorkovaní, což jsou nejčastěji používané hodnoty.
A nezapomeňte, že tohle jsou maximální latence, v praxi to má několik stupňů
nastavení.

Ctirad