Nagios a maily bez DNS

Jiri Slaby gep na wo.cz
Čtvrtek Červenec 7 17:26:25 CEST 2005

Michal napsal(a):
> Ahoj,
>
> Nainstaoval jsem Nagios - všechno chodilo, včetně odesílání mailů. Pak
> jsem dovezl server k zákazníkovi, dal dovnitř sítě. V této vnitřní
> síti nemám přístup ven (tj.ani k DNS), mám k dispozici jen nadřazený
> SMTP.
>
> A teď mi nefunguje odesílání mailů - všiml jsem si v logu, se tam
> objevuje mailer=esmtp místo mailer=relay.
>
> On nagios používá nějaký vlastní SMTP server? Nebo co by mohlo být
> špatně? Na webu nagiosu o tomto moc není ...

Bud to chapu blbe, nebo ... nevim.

Nagiosu prece reknu, co ma a jak pouzivat. Reknu, ze maily se budou
posilat pomoci notify-by-email a tento command si nadefinuji, jak
chci... [U me je to mail: ... |/bin/mail -s ... $CONTACTEMAIL$]

Pokud mate spravne nastaveny sendmail, aby prijimal
zpravy i od uzivatele nagios, nemuze byt problem (su nagios a pokusy
s mail nebudou zcesty; btw fc3 balik nagios dava default shell
/bin/sh, jsou ti vyvojari fc3 tak divni, nebo to ma nejaky,
mne neznamy vazny duvod?)

--
js