Mandrakistovy dojmy z FC4

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Čtvrtek Červenec 14 10:58:56 CEST 2005

On Wed, 13 Jul 2005 21:36:39 GMT, Jaroslav Lukesh <lukesh na seznam.cz> wrote:

>  No nic, jen že když jsem tam strčil dvd mandriva, tak problémy nebyly,
>  instalace jaksi "sama od sebe" už probíhala v textovém režimu až do úspěšného
>  finále. Hlavně že původně to byl jen upravený redhat, že?

	No, cely prispevek na me pusobi dojmem, ze by mozna servery mel
instalovat clovek, ktery s danou distribuci ma aspon nejake zkusenosti. (A
tady konec flame. :)

	Fedore se da zadat spousta parametru pri startu instalacniho CD,
zacinaje paramtrem "text" (textova instalace) pres vychytavky typu "nousb",
"nofirewire" a spousta dalsich "noneco". Mandrake (aspon teda do 10ky) nic
takoveho AFAIK nemel, takze instalace bud vysla, nebo ne, nic mezi
neexistovalo. Samozrejme si clovek zapamatuje jenom ty neuspesne pokusy. U
Fedory je sice anaconda pravda obcas trochu nestabilni, ale povypinanim
vhodnych ovladacu se da v naproste vetsine dojit k funkcni instalaci.

>  Ano, namítnete, su blbá trubka, měl jsem se podívat do dokumentace v čem
>  se co jak nastavuje, ale pánové, ruku na srdce, jednak je rok 2005 a
>  navíc již před 8 lety redhat obsahoval jak Xkové (v menu!!!), tak i
>  konzolové "all-in-one" konfigurační nástroje (kdo se v tom bordelu co je
>  v /etc/sysconfig má vyznat).

	No, ty same nastroje nebo jejich vylepsene ekvivalenty tam zustaly,
prejmenovaly se na system-config-neco. Jinak konfigurace vseho software,
ktery ma svou standardni konfiguraci, se daji najit v /etc v prislusnych
adresarich; konfigurace Fedory jako takove v /etc/sysconfig. Je potreba si
uvedomit, jestli budu konfigurovat system, nebo nejaky software a pak uz je
nalezeni prislusneho konfiguraku intuitivni zalezitosti.

	Na zbytek reagovat nebudu, to uz jsou jenom provokace, spekulace
a dezinformace. Ale aspon to tady zije. :)

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860