Mandrakistovy dojmy z FC4

Jiri Slaby gep na wo.cz
Čtvrtek Červenec 14 11:15:07 CEST 2005

Jaroslav Lukesh napsal(a):
> Dobrý den,
>
> instaloval jsem Fedoru 4 (bylo tak žádáno, tak nerýpejte že není doporučováno
> od IBM) na IBM server (celé dvd), no naprostý propadák. Sice se mi povedla
> asi na popáté nainstalovat (pouze v text. režimu), Xy po úpravě xorg.conf jen
> v 640x480 (aspoň něco), odmítá se to nainstalovat do LVM (na scsi hw raidu,
> anaconda bezpečně padá), po instalaci po bootu udělá naprosto bezchybný reset
Myslim, ze tohle je dosti specificky problem, se kterym by mohla mit
problemy jakakoliv jina distribuce. Uznavam, ze i ve FC4 jsou chyby,
treba tam zapomneli dat ovladace, proto jsou ale lidi, aby jim tam
poslali oznameni o bugu.

> (to už tu bylo i během instalace v grafice, proč ignoruje tu chybu při
> zavádění ovladače grafiky???). Naštěstí se mi povedlo v té příšernosti jménem
> grub (proč mi nedá svobodně na výběr také lilo?) mu vnutit singleusera a
Co je na grubu spatne, spish bych rekl, ze lilo je na dnesni dobu (kdy
jsou v kazdym, i textovym, rezimu udelatka na vsechno; grub2 se chysta,
odpadne stage 1.5 a pribude 1000 novych moznosti) shit (mysleno pro
uzivatele, pro ktere fc urcite je).

> změnit initlevel na 3 a grafiku na vesa, pak už jel. No ale správcovské
> nástroje v Xech veškeré žádné, aspoň v menu se mohly objevit... Tedy pánové,
> starý RH 7.1 blahé paměti byl 100x lepší!

Ja to nejak nechapu, ono je totiz potreba si ty ovladaci nastroje
zakliknout:
system-config-bind-4.0.0-16_FC4.noarch.rpm
system-config-boot-0.2.9-1.i386.rpm
system-config-date-1.7.18-1.noarch.rpm
system-config-display-1.0.29-1.noarch.rpm
system-config-httpd-1.3.2-2.noarch.rpm
system-config-keyboard-1.2.6-2.noarch.rpm
system-config-kickstart-2.5.22-2.noarch.rpm
system-config-language-1.1.9-2.noarch.rpm
system-config-lvm-0.9.32-1.0.noarch.rpm
system-config-mouse-1.2.11-1.noarch.rpm
system-config-netboot-0.1.14-1.i386.rpm
system-config-network-tui-1.3.26-1.noarch.rpm
system-config-network-1.3.26-1.noarch.rpm
system-config-nfs-1.3.10-1.noarch.rpm
system-config-packages-1.2.25-1.noarch.rpm
system-config-printer-gui-0.6.131-1.i386.rpm
system-config-printer-0.6.131-1.i386.rpm
system-config-rootpassword-1.1.7-2.noarch.rpm
system-config-samba-1.2.31-1.noarch.rpm
system-config-securitylevel-tui-1.5.8-1.i386.rpm
system-config-securitylevel-1.5.8-1.i386.rpm
system-config-services-0.8.25-1.noarch.rpm
system-config-soundcard-1.2.11-5.noarch.rpm
system-config-users-1.2.38-1.noarch.rpm

Myslim, ze je jich docela dost a neni jich vic potreba.

kuprikladu jsem vybral a nainstaloval system-config-services
a pridava se i do menu (pokud to tedy odtud ty srackoidni kde
nebo gnome tahaji):
/usr/share/applications/system-config-services.desktop

> No nic, jen že když jsem tam strčil dvd mandriva, tak problémy nebyly,
> instalace jaksi "sama od sebe" už probíhala v textovém režimu až do úspěšného
> finále. Hlavně že původně to byl jen upravený redhat, že?
ale vsak to je, jeste nedavno jsem mel rh9 (asi mesic), presel na fc3,
vcera na fc4, rozdily minimalni...

> [...]
> jak nastavuje, ale pánové, ruku na srdce, jednak je rok 2005 a navíc již před
> 8 lety redhat obsahoval jak Xkové (v menu!!!), tak i konzolové "all-in-one"
> konfigurační nástroje (kdo se v tom bordelu co je v /etc/sysconfig má
> vyznat). To že defaultní gnome má poloprázdné menu bych překousl, když pustím
> gdm, můžu si vybrat kde, kde je toho 2x tolik, ale ani tam není vše co by
> mohlo (jak jsem zvyklý z Mandrake). Ani webmin to nemá anbo jsem ho
> nenašel... Mě by to až tak nevadilo, ale těm co ho budou spravovat asi velmi.
Holt si je tam musi clovek zaklikat pri instalaci, vizte vyse. Vyber je
veliky, 1800 baliku + extras v repository, kde jsou veci jako bmp, psi a
spol. staci jeden yum...

> Když už jsem t měl celé nainstalované, i v tom prehostorickém rozlišení jsem
> se chvilku porozhlédnul, cože ta frdola je vlastně zač, mé zjištění přesně
> odpovídá tvrzení, jehož původ jsem dosud již pár let nechápal - že totiž
> linux není "by default" připraven pro uživatele a musí se hodně
> "customizovat". Ano, mám také hodně customizované své prostředí v mandrakovi,
> ale nainstaloval-li jsem již před 2 lety Mandrake totálnímu wokennímu bfučku,
> nebyl pro něj problém v tom hned dělat a o radu se mě od té doby ptal jen 2x!
detto

> No nic, zálibně jsem se podíval na modroučké 9GB dvdčko mandrivy a vzpomněl
> jsem si na přes rok starou poučku elektronického známého MK (vytesat!!!):
:)

> "Je-li při instalaci Linuxu v dostatečné míře použit Fernet, je výsledným
> nainstalovaným systémem Windows."
to ale potom ta instalace zhorkne :))).

> O "Frdole" to dle mého tedy platí dvojnásob...
>
> Mějte se pěkně,

Tak jo, budeme :D.

Stejnou odu bych mohl napsat na kteroukoliv distribuci, proto je tu
vyber a neni treba odrazovat uzivatele od fc. At si kazdy zkusi, co chce
a necha si, co mu vyhovuje... ze by motd?

--
js