amd64 a 32 bit linux

Miroslav Maiksnar ml na mixi.cz
Pondělí Červenec 25 17:04:11 CEST 2005

Dne čt 21. července 2005 14:42 pepox na tiscali.cz napsal(a):
> Zdravim.
>
> Uvazuju o upgrade pocitadla na nejaky amd64 (venice). Potrebuju ale mit
> nainstalovanou i 32bit verzi linuxu jako dalsi instalaci. Je toto vubec
> mozne ?
> Na googlu jsem nasel, ze je amd64 kompatibilni s 32bit, ale pujde na to
> vubec nainstalovat 32bit linux?
> Nebude problem s jadrem (je mi jedno jestli 2.4.X nebo 2.6.X)? Ma s tim
> nekdo zkusenosti?

Neni v tom zadny problem, sam provozuji Debian amd64 s 32-bitovymi knihovnami
(bezi mi pod tim napr. doom3), pak v chrootu mam 32-bit debiana (tam beham
openoffice a na cedeze wokeni gamesky) a jeste mam zvlast pro testovani
nainstalovane klasicke distro se 32-bit kernelem.
Da se to dokonce i obracene, mit ve 32-bit distribuci 64-bit chroot ;o)

Tady jsou nejake info o provozu 32-bit aplikaci (plati nejen pro debian):
https://alioth.debian.org/docman/view.php/30192/21/debian-amd64-howto.html#id274293

Mixi

PS: AMD64 musi byt 100% zpetne kompatibilni, protoze kdyby na tom nebehaly
32-bit wokna, tak si ho 95% "uzivatelu" nekoupi ;o)