zalohovaci system - modularni system, ktery umi zalohovat nejenom soubory

oldfrog oldfrog na volny.cz
Čtvrtek Červenec 28 17:45:09 CEST 2005

Jan Marek wrote:

> hmm... Moje chyba, omlouvam se. Jmenuje se to backupninja a ne
> ninjabackup a roste to zde:
>
> http://deb.riseup.net/backup/backupninja/

Takze rdiff-backup vypada dosti zajimave.  Spojeni vyhod rsync mirroru a
inkrementalnich
zaloh je zadouci. Navic prvni verze zalohovanych souboru jsou ulozeny v
puvodni podobe, takze
je zde moznost nad nimi provadet bezne souborove operace a pripadne nad
nimi spustil napriklad
nejaky indexovaci stroj a pak v zalohach vyhledavat napriklad podle
retezce, ktery ma soubor
obsahovat. To by dalo vyuziti archivu novy rozmer a toto zrejme nelze s
Baculou realizovat.
Opravte me, pokud se pletu.

Rdiff-backup by byl idealni nastroj, pokud bych si zalohovani chtel
naskriptovat sam, pripadne bych
mohl  pouzit ten backupninja.  Na druhou stranu - cim konzervativnejsi
nastroj pro zalohovani, tim
vetsi jistota a vetsi kompatibilita.

Koukam, ze rdiff-backup je napsany v pythonu a pouziva librsync. Dale se
zda, ze tu jiz nejakou
dobu existuje (zahajeni projektu 2001) a ze je nadale vyvijeny (posledni
zmena 2005). Ma
ho nekdo nasazeny ve vetsi mire?

Tezkotonaznejsi alternativu vidim v zminovane Bacule (www.bacula.org).
Ma nekdo
zkusenost s jejim pouziti ve spojeni s vypalovanim na DVD? Podle
dokumentace
to umi a vypalovani resi pomoci dvd+rw-tools. Reseni pres udf a packet
writing, predpokladam,
neni realne, projekt je prilis experimentalni a vyvoj zda se byti
nestabilni.

Uvitam komentare a zkusenosti.

--
--- OldFrog ---