autorun CD

Petr Balas petr-news na balas.cz
Sobota Červen 4 15:07:20 CEST 2005

Miroslav BENES wrote:

> [...]
> podíval na takto vytvořený ISO obraz pomocí cdfs - ovšem nemůžu, protože
> to hlásí chybu :
> $ sudo mount -t cdfs  test.iso testdir -o loop
> mount: chybný typ ss, chybný přepínač, chybný superblok na /dev/loop1
>        nebo příliš mnoho připojených systémů souborů
>        (could this be the IDE device where you in fact use
>        ide-scsi so that sr0 or sda or so is needed?)
>
> .. nikde po ruce nemám dostupnou vypalovačku :(
>
> No a proč to vůbec zkouším - podle návodu k mkisofs ".. The boot image
> must be exactly the size of either a 1200, 1440, or a  2880 kB floppy, .."

No a dalsi odstavec rika:

If  the  boot image is not an image of a floppy, you need to add one of the
off the emulated disk, use -no-boot.

T.j. popisuje situaci, kdy ta velikost NENI velikosti diskety. Pak se mu
musi explicitne poradit, co a jak se emuluje.

BTW Windows 2000 a XP NEpouzivaji emulaci diskety.

> Přitom na všech bootovacích CD která mám po ruce (RH9, FC3, Windows
> 2000) se objevuje :
>
> $ ls -l /mnt/cdfs/
> celkem 0
> -r--r--r--  1 root root      8192 led  1  1970 boot.image_0
> -r--r--r--  1 root root 647299072 dub  9  1940 sessions_1-1.iso
>

> Tedy bootovací část má jen 8 kiB ! Jak je to možné - je v CDFS chyba
> nebo jsou dělané pomocí jiného mechanismu než používá mkisofs ?

Toto je IMHO pouze popisek, ktere bootovaci oblasti jsou na disku a jak jsou
velke (bez zaruky).

V realu by meo stacit (pokud je pouzita emulace diskety nebo disku) pouzit
primo "mount -t vfat test.iso testdir -o loop,offset=kde_to_je" akorat si
musite z CDcka vyzobnout ten offset - hledejte specifikaco El Torino tam
bude napsano, kde a jak jej zjistit.

--
Petr Balas - petr at balas dot cz