Verejne adresy za privatni podsiti

Dusan Zatkovsky msk_conf na atlas.cz
Středa Červen 8 10:01:26 CEST 2005

On Tuesday 07 June 2005 12:07, Dalibor Toman wrote:
> DD,
>
> a to, ze je FTP "stary" protokol neznamena, ze je zastaraly. Muzes
> napsat co je na nem tak nemoderniho?

Samozrejme. Uplne neopodstatnene a zbytocne pouzivanie dvoch kanalov, co len
sposobuje problemy s konfiguraciou routerov a tak podobne. Preco proste
nenadviaze len jedno spojenie a po nom neprenasa ako commandy, tak aj data, a
to v nejakych jednotlivych chunkoch?

> Pokud se Ti nelibi tak ho nepouzivej - uploaduj soubory pomoci HTTP :-(.

To by som velmi rad, lenze to by aj na tej druhej strane muselo bezat nieco
ine, ako ftp server.

> Zatim jsem si nevsiml, ze by se v RFC objevil a po Internetu rozsiril nejaky
> "moderni!  ekvivalent FTP...

To bude mozno tym, ze ten protokol je velmi rozsireny a pouzivany. To ale
vobec neznamena, ze je dobry, bezchybny a moderny. Windows ma tiez prevahu na
trhu OS a pritom je to totalna sracka. Aj napriek tomu ho ale stale vela ludi
pouziva, pretoze je na neho napisana vacsina softu pre beznych ludi. (kto
vidi ekvivalent? Poradim: vsetky distribucie, rpm, mp3, filmy sa povaluju na
ftp serveroch, takze je logicke, ze musim pouzivat ftp klienta, ci sa mi to
paci alebo nie).

Kazdopadne je uplne jasne, ze scp nie je ani nahodou vhodnym kandidatom na
prenos suborov, kvoli jeho narokom na procesor. Je logicke, ze ked nieco
poskytujem verejne s pristupom anonymous, nemusim to sifrovat.

Takze resume: zatial neexistuje vhodny ekvivalent a ani sa ho asi v dohladnej
dobe nedockame.

--

S pozravom,
Dusan Zatkovsky