technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Úterý Březen 1 01:55:08 CET 2005

On Tue, 1 Mar 2005, Petr Vileta wrote:

> Napisu nejaky driver, kde je funkce zjisti_pritomnost_hw(), ktera vypada
> takto
> zjisti_pritomnost_hw(void)
[...bla bla...]
> Obsahuje nebo neobsahuje tento teoreticky driver GPL kod?

Tento driver ma jednu podstatnou nevyhodu - neni k nicemu. Jakmile by mel
k necemu byt, musel by alokovat kernelovou pamet, udelat request_region()
na prislusny I/O rozsah, musel by se zavest do kernelu (jako modul) pomoci
kernelem poskytovaneho rozhrani (module_init() a module_exit()) a zapojit
se do spojoveho seznamu modulu, nastavit obsluhu prislusneho preruseni na
svuj handler, provadet synchronizaci pomoci nejakych kernelovych
synchronizacnich primitiv (pro synchronizaci se zbytkem kernelu), ...

Toto vsechno je implementovano v kernelu. Pod licenci GPL.

--
JiKos.