technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Petr Vileta stoupa na practisoft.cz
Úterý Březen 1 06:32:29 CET 2005

> Tento driver ma jednu podstatnou nevyhodu - neni k nicemu. Jakmile by
> mel k necemu byt, musel by alokovat kernelovou pamet, udelat
> request_region() na prislusny I/O rozsah, musel by se zavest do kernelu
> (jako modul) pomoci kernelem poskytovaneho rozhrani (module_init() a
> module_exit()) a zapojit se do spojoveho seznamu modulu, nastavit
> obsluhu prislusneho preruseni na svuj handler, provadet synchronizaci
> pomoci nejakych kernelovych synchronizacnich primitiv (pro
> synchronizaci se zbytkem kernelu), ...
>
> Toto vsechno je implementovano v kernelu. Pod licenci GPL.
No dobra, neumim psat drivery pro Linux :-) ale nekde jinde tu zaznelo, ze
kernel ma verejne rozhrani, ktere je dokumentovane. Takze pokud pouziju toto
verejne rozhrani, pak prece GPL neplati. Nebo ano? Wokna maji taky verejne
dokumentovane rozhrani a nemusim zrovna kupovat SDK. Da se to najit na
jejich webu (blbe, ale da) zdarma. Vice mene je u widli popsane neco, cemu
se (asi) v Linuxu rika syscall. Proste zavolam ze sveho programu systemovou
funkci nejakeho jmena a predam ji nejake parametry a ono to neco udela a
vrati mi hodnotu. A ani nenazrany M$ za pouziti sveho rozhrani nechce
penize, tak proc Linux chce (nebo ne?) za pouziti sveho verejneho rozhrani
muj zdrojovy kod?
--
Petr

Na mail uvedeny v headeru zpravy nema cenu nic posilat, konci to v PR* :-)
Odpovidejte na petr na practisoft cz