modprobe.conf

OldFrog oldfrog na volny.cz
Neděle Březen 6 03:30:17 CET 2005

IkaR wrote:

> takze jsem vsechno nacpal do /etc/rc.local

hmm, nevim kdy se skript spousti, sam jej v distribuci nemam
(Slackware), zavedeni modulu je vhodne umistit do skriptu, ktery
se provede jen jednou a to v ranych fazich spousteni systemu, jeste
pred startem sluzeb (nektere sluzby mohou vyzadovat natazeny nejaky modul)

> a pokud jsem to dobre
> pochopil tak z /etc/modprobe.conf si pri nahravani bere pouze ty
> nastaveni jako je alias, options atd.

presne tak, jedna se skutecne jen o konfigurak, modprobe se ovsem
muze spoustet nejen skriptem pri startu systemu, ale take pri pristupu
k neinicializovanemu zarizeni (prikladem muze byt pokus prehravat zvuk,
pokud jeste neni pri pokusu o zapis do /dev/dsp modul zvukovky nahran,
spusti jadro linuxu modprobe a to zavede ovladac uvedeny v odprobe.conf,
o spusteni modrobe se stara autoloader jadra, ne vsechny jadra ho
ale maji zapnuty), dale existuje jiz zminovany hotplug, ktery resi
situaci, kdy k systemu pripojite zarizeni za behu (prikladem
je pcmcia sitovka, pro ktere se samocinne zavede modul po zasunuti
do slotu, stara se o to myslim nejaky demon)

funkcni modprobe preje
oldfrog

Ondrej Nemecek alias 'OldFrog'