OT: Re: detach X session

Neděle Březen 6 17:14:15 CET 2005

On Sat, 5 Mar 2005, Zdik Kudrle wrote:

> Ten popisovany problem s focusem jsem testoval na FVWM2 a na
> WindowMakerovi. Na obojim se projevuje stejne na 10kach masin, na
> kterych mi bezi Linux. Vsude, kde to jde mam akcelerovanou grafiku a i
> kdyby ne, zesvetleni jednoho ramecku (par pixliku) mi neprijde jako tak
> CPU narocna cinnost, jak se jevi dle statistik jevi.

Neprimerene zrani CPU pri zakladnich operacich jsem kdysi pozoroval
s Enlightenmentem, ale to byla jednoznacne jeho chyba. Ted dlouho pouzivam
Sawfish a ten takove problemy nema, ackoli zrovna moc optimalizovany neni
(vetsina je naprogramovana v Lispu, dekorace jsou tvoreny spoustou malych
oken atd.).

K necemu, co by bylo meritelne a dosahovalo aspon radove procent CPU, jsem
se ted na svem notebooku (*) dostal jen zurivym prepinanim z jednoho okna
do druheho maximalni moznou rychlosti, coz samozrejme nikdy v praxi
potreba neni. Zkousel jsem i fokus sledujici mys a vrtet rychle mysi (i
kdyz si nejsem jisty, jestli sloppy focus nedela neco jeste trochu
jineho).

(*) Centrino 1,3 GHz, ale provozuji ho obvykle i pri napajeni ze zasuvky
jen na 1 GHz, aby se tolik neohrivalo a nehucely vetraky.

Asi to nebude uplne obecny problem, ale nejake Vase specifikum. Co znamena
"nemale % CPU"? Cim to merite, kolik to je a *jak dlouho* to trva? (**)
Kdo zere CPU? Window manager? X server? Nekdo jiny? Kolik top-level oken
mate najednou?

(**) Pokud by se to pozorovalo ve velmi velkem casovem rozliseni, pak by
pochopitelne jakakoli CPU-intenzivni operace vypadala tak, ze by zrala 100
procent CPU. Ovsem dulezite by bylo, jak dlouho by tento stav trval.

> Je to IMHO krpa nekde v X serveru ci jeho spatny navrh.

Na X Window System se sice obcas projevuje, ze uz neni nejmladsi, ale
lidi, co ho navrhovali, nebyli vubec blbi. Podobne soudy byste mel vynaset
opatrne.