OT: odchazejici disk ci radic

Zdenek SUTR Kaminski sutr na valachian-labs.com
Úterý Březen 8 11:48:17 CET 2005

Zdravim,

 minimalne jednou za pul roku zde nekdo posila vypis dmesg a podezreni na
to, zda mu odchazi disk. Dnes se k teto skupine pripojuji :-(

v dmesg mam toto:

hda: dma_timer_expiry: dma status == 0x20
hda: DMA timeout retry
hda: timeout waiting for DMA
hda: status timeout: status=0xd0 { Busy }

ide: failed opcode was: unknown
hda: drive not ready for command
ide0: reset: success
[...]

EXT3-fs error (device hda7): ext3_add_entry: bad entry in directory
#359922: rec_len is smaller than minimal - offset=0, inode=142921184,
rec_len=0, name_len=0
Aborting journal on device hda7.
ext3_abort called.
EXT3-fs error (device hda7): ext3_journal_start_sb: Detected aborted
journal
Remounting filesystem read-only
EXT3-fs error (device hda7) in start_transaction: Journal has aborted
EXT3-fs error (device hda7) in ext3_create: IO failure
EXT3-fs error (device hda7) in start_transaction: Journal has aborted

Po druhou hlasku "ide0: reset: success" to byva vcelku casto (3x tydne),
nicmene vcera poprve se to premontovalo do z rw do ro modu a musel jsem
rucne pustit fsck (v prdeli dva soubory) a pokracovat dale.

Musim rici, ze problemy pozoruji vicemene od doby, kdy pouzivam FC3 a
jejich distribucni 2.6 jadro. Kdyz jsem mel FC1 a jejich 2.4, tak jsem ten
problem nemel.

Na druhou stranu, tento problem se vyskutuje zejmena tehdy, kdyz pouzivam
VMware a v nem XP a dost mi to saha na disk. Vicemene se to stava tehdy,
kdyz pouzivam onen VMware nebo kopiruji neco velkeho na disk. Proto
podezrivam vice disk.

Myslenka vsak muze svadet k tomu, ze za to muze 2.6 jadro, nicmene si
spise myslim, ze to je shoda nahod a ze by za to mohl spise disk, protoze
notebook je stary 2 roky a je pouzivan denne.

smartctl -t long /dev/hda a po patricne dobe smartctl -a /dev/hda mi
rekne, ze:

# 1  Extended offline    Completed without error       00%      4290

Utilitky od Dellu (win98 plus testovaci programy) mi rikaji, ze je vse v
poradku, jenze ony bud pouzivaji S.M.A.R.T na disku (coz prectu i v
linuxu), ale treba test radice nenabizi a o DMA jen reknou, ze proste je
pritomno, ale nijak jej neotestuji.

Support od Dellu mi asi bez problemu vymeni jak disk, tak pripadne i
desku, nicmene rad bych znal pricinu problemu, pokud to vubec je mozne.

Diky za cas tech, co odpovi.

Z.K.
--
Wallachian Laboratories? Freeride in UN*X systems...