Rotace obrazku se zvetsenim rozliseni

Dracula007 dracula007 na atlas.cz
Sobota Březen 12 23:18:14 CET 2005

JK> Dracula007 wrote:
: JK>> 	Rotaci obrazku lze udelat bezztratove (to jest ze existuje
: JK>> 1:1 mapovani puvodnich pixelu na zrotovane). Zadna ztrata detailu.
JK> :
JK> : No, to asi ne. Je evidentni ze pri obecne rotaci lezi vzor
JK> nekterych : pixelu z vysledku "mezi pixely" puvodniho obrazku
JK> (nepadne presne do : pixelu), takze se musi nejak "dopocitat" z
JK> okolnich.

JK> 	No, neni mi jasne z ceho vam to "je evidentni". Mne z niceho
JK> protoze vase tvrzeni neni pravda.

No, nechci se hadat, ale jsem presvedcen ze pokud neni uhel nasobkem
90 stupnu, tak rotace neni zobrazeni 1:1, tj. neni pravda ze by kazdy
pixel v obrazu odpovidal nejakemu konkretnimu pixelu ve vzoru. To je
problem souvisejici primo s diskretni povahou obrazku.

Dalsi vec je ze pri dopocitavani barvy pixelu dochazi k
zaokrouhlovacim chybam, ktere se proste nedaji odstranit. Vemte si
napriklad "obrazek" ctyr pixelu ve ctverci a ukazte mi jak ho
bezztratove otocite o 33,3333 stupnu tam a zase zpatky.

Samozrejme se mohu mylit - taky jsem jenom clovek, ale v tom pripade
bych z toho omylu byl rad vyveden.

Z vaseho odkazu na gamespp.com jsem vycetl jenom to ze ten algoritmu
je rychly (coz bylo cilem), nikoliv ze by byl bezztratovy (tj. ze by
rotaci o uhel tam a zpet vznikl stejny obrazek).

Kdyz jsem hledal "loseless rotation" tak jedine co jsem nasel je
jpegtran, jenomze ten umi rotovat jenom o nasobky 90 stupnu. To neni
zadne umeni udelat bezztratove pro obecny obrazek, ale jpegtran to umi
udelat primo preusporadanim koeficientu z cosinove transformace, diky
cemuz je to podstatne rychlejsi a nevznikaji zbytecne chyby.

t.v.