Rotace obrazku se zvetsenim rozliseni

Michael Mraka Michael.Mraka na homecredit.net
Pondělí Březen 14 15:29:58 CET 2005

% : Tedy jestli nedoslo k nejakym prevratnym zmenam, tak je to uplne presne
% : tak, ze RGGB jsou 4 pixely. Tzn. DF ma treba 4 mil obrazovych bodu, ale
% : to je ve skutecnosti pouze jasove rozliseni, barevne je 4x mensi. Viz.
% : treba: http://www.grafika.cz/art/hw/clanek216968175.html. DF tu barevnou
% : informaci aproximuje na plne rozliseni. Pisu to jenom, aby si nekdo
% : optimisticky nedomnival, ze jeden pixel v DF se slozi z nejakych
% : 4 mensich subpixelu. :-)

Az na vyjimky typu Foveon, ktery ma zase jine mouchy :).

% 	Jo, takhle nejak jsem si to taky myslel, ale nevedel jsem
% ze je to u (temer) vsech fotaku. Jeste je teda jedna otazka,
% proc ten cip ve fotaku ma treba 5.25 megapixelu, ale rozliseni fotky
% je neco malo pod 5 milionu pixelu (Minolta Dimage 7Hi, ale podobny
% rozdil jsem videl i u jinych).

IMHO jenom neni 5 MB jako 5MiB, a kazdy uvadi co se mu hodi.

No a obcas zalezi jenom na sw, kterym to zpracovavas :).
Pokud na 6Mpx CRW soubor z EOS 10D nebo 300D pouzijes originalni File
Viewer Utility od Canonu, dostanes obrazek 3072x2048 px. Pokud se
pouzije uz zminovany dcraw, ma obrazek 3086x2054 px.
Pokud fotis primo do jpg, mas zase jenom 3072x2048 px.

% -Y.

--mm                                                            Michael Mráka