Jakou DB na moji aplikaci pro mnoho uzivatelu online?

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Pátek Březen 18 21:10:26 CET 2005

> citat
>
> ne ve chvili kdy jsou pripojeni sou temer furt aktivni ... stranek kde
> je vice prohlizeni je tam malo a sou malo navstevovane, 80-90% stranek
> ktere navstivi jak ctou tak zapisuji... jine veci delaji kdyz se
> odhlasi. Bohuzel co primo projekt zajistuje asi nejsem opravnen rict
> ale myslim ze popis jak situace vypada je uz docela slusny a kazdy si
> muze predstavit jaka je to zatez na db.

To tezko. Nedovedu si predstavit projekt, kde pres web prichazi tolik
pozadavku. 10.000 soucasne pracujicih uzivatelu je... opravdu hodne.
Naproti tomu uvadite, ze zatez je bezne ve stovkach pozadavku na za
hodinu, coz je pro zmenu zanedbatelne malo.

Pokud navic temer kazda stranka negeruje krome cteni i _zapis_, tak uz si
to vubec nedovedu predstavit. Az uz zvolite jakoukoliv databazi, tak pokud
do ni dejme 1000x za sekundu zapisete, tak vam bude bud:
a) kazda databaze mala
b) data zase rychle vymazate/zagregujete

Prvni je v podstate neresitelne, druhe indikuje spatne navrzenou aplikaci.

Mozna je to ode mne troufalost, ale vrele bych doporucoval provest
dukladnou analyzu vasi aplikace. Prilis neverim tomu, ze je rozumna.
Teprve pak, az budete vedet co vlastne skutecne potrebuje, zda potrebujete
transakce, zda potrebujete trigery, zda  budete agregovat... pak ma smysl
zacit vybirat databazi.

Vybirat databazi s  tim, ze tam bude tisice jednoduchych dotazu je bez
dalsich informaci blbina.

--
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
http://mandrake.contactel.cz