Jakou DB na moji aplikaci pro mnoho uzivatelu online?

Karel Zak kzak na redhat.com
Sobota Březen 19 00:09:42 CET 2005

On Fri, 2005-03-18 at 21:10 +0100, Zdenek Mazanec wrote:

> To tezko. Nedovedu si predstavit projekt, kde pres web prichazi tolik
> pozadavku. 10.000 soucasne pracujicih uzivatelu je... opravdu hodne.
> Naproti tomu uvadite, ze zatez je bezne ve stovkach pozadavku na za
> hodinu, coz je pro zmenu zanedbatelne malo.
>
> Pokud navic temer kazda stranka negeruje krome cteni i _zapis_, tak uz si
> to vubec nedovedu predstavit. Az uz zvolite jakoukoliv databazi, tak pokud
> do ni dejme 1000x za sekundu zapisete, tak vam bude bud:
> a) kazda databaze mala
> b) data zase rychle vymazate/zagregujete

> [...]

Naprosty souhlas. Skutecnost je casto takova, ze i ten nejvice "real
time" system nad databazi snese nejake to zdrzni a nejake minimalni
bufferovani pozadavku na urovni aplikace, takze k DB pak data pro zapis
prichazeji v davkach vetsich nez je jeden puvodne uvazovany dotaz. IMHO
todle je jeden z nejucinejsich zpusobu jak delat ruzne datove narocne
logovani do DB. Podobne i cteni (opravdu vsech tech 10000 uzivatelu
dostane (musi dostat) vzdy jina a unikatni data?). Takova dobra DB unese
hodne uzivatelu, ale obcas je pro ni i jeden analytik/programator
moc :-)

	Karel

--
Karel Zak <kzak na redhat.com>