Re: Ovládání Power Kinetics 8000 SERIES UPS

Kamil Krejča k.krejca.konference na brno.elcom.cz
Pondělí Březen 21 17:18:14 CET 2005

----- Original Message -----
From: "Michal Čihař" <michal na cihar.com>
To: <linux na linux.cz>
Sent: Monday, March 21, 2005 4:32 PM
Subject: Re: Ovládání Power Kinetics 8000 SERIES UPS

> Zdravím

APCčkům) a

> IMHO by to měl podporovat nut, z README:
>
> PowerKinetics technical support provided documentation on their
MiniCOL
> protocol, which is archived in the NUT protocol library online:
>
>         http://random.networkupstools.org/protocols/minicol/
>
> Jako přímo podporovaná je psaná jenom PowerKinetics 9001, ale to snad
moc
> velký rozdíl nebude.
>
> --
>     Michal Čihař | http://www.cihar.com

Rozběhal jsem komunikaci s BB8E BlackoutBuster 800 od PowerKinetics
pomocí projektu http://openupsmart.sourceforge.net/ což ovšem nemusí
znamenat, že 8000 series používají stejný protokol. BB8E (a nejspíš i
jiné podobného typu) používají nějakou ohnutou verzi protokolu Megatec
http://us1.networkupstools.org/protocols/megatec.html .
Zkoušel jsem i nut, ten ale nefungoval právě kvůli té zmršené
specifikaci, protože ty mnou použité UPS od PowerKinetics neznaly
odpověď na UPS Information Command, takže se nechtěly detekovat jako
Megatec pozitivní. Těch "podivností" ve specifikaci bylo ovšem víc...
Protože také na serverech nemám X a tudíž jsem nebyl spokojen s jejich
avizovanou podporou Linuxu, tak se mi podařilo vydyndat ten protokol od
českého zastoupení s tím, že jej nebudu dále šířit, bohužel než dorazil,
tak jsem na něj přišel s pomocí Google a testováním z terminálu sám. A
dokonce i takto získané informace se lišily od mnou zjištěných
skutečností. Na můj následný dotaz na tyto odlišnosti a proč nesmím
šířit informace, které jsou volně dostupné na netu jsem již odpověď
nedostal.
Takže zkuste, třeba se něco chytne...

Kamil Krejča