Jakou DB na moji aplikaci pro mnoho uzivatelu online?

Karel Zak kzak na redhat.com
Pondělí Březen 21 19:29:11 CET 2005

On Mon, 2005-03-21 at 16:36 +0100, Dan Ohnesorg wrote:

> Ani ten nema takovy pocet insertu. Jestli vydaji 100 zprav za den, tak maji
> za den rekneme 1000 insertu do databaze/den, zbytek je cteni.
>
> Kdezto tady se bavime o desetitisich insertech za minutu.A to cele na
> clusteru, uz pouhe uzamceni clusteru aby generator sekvence mohl vygenerovat
> unikatni ID zaznamu bude tezky problem.

 Takto se to Dane neresi ani v ramci jednoho stroje s par klienty.
Reseni je, ze session si muze zamluvit dopredu urcity rozsah ID a ty pak
pouzivat. Takze se pak dost drasticky omezuje zamykani. Viz. treba
PostgreSQL a CREATE SEQUENCE.

Osobne vidim jako problem v pripade toho mamutiho clusteru vymenu dat
mezi uzly. Tazatel by vice stroji sice vyresil zatez spojenou s obsluhou
klienta, ale stejne tu je porad treba ty data mezi ty uzly nejak
distribuovat a pokud je zde temer stejne read jako write tak bude muset
mit nejaky multi-master cluster a zase bude mit rezii na reseni
konkurujicich si zapisu apod. IMHO cluster je perfektni pokud zadani je
dobre paralelizovatelne, ale v tomdle pripade tam stejne bude uzke
hrdlo, ktery bych v tom mnozstvi chtel videt vyresene.

Mozna tazatelovo analyza mela jeste odpovedet na otazku, je-li nutne
pouzit SQL DB. Google take nepouziva relacni DB ;-)

	Karel

--
Karel Zak <kzak na redhat.com>