OT: dva clanky o linuxovem zeleze

Pavel Kraus kraus na caa.cz
Pátek Březen 25 07:53:51 CET 2005

Daniel Hrbac wrote:

> ta nekompatibilita o které mluvíte je výsledkem 1% dokumentů, které
> používají nestandartní funkce MSoffice, které nemají oporu v jiných
> standardech než jen a pouze MSoffice. tvrdím, že 99% běžných dokumentů
> nemá problém s přenositelností a to jedno procento je způsobeno
> pohodlností toho kdo dokument píše a umožněním všemožných zkratek, které

Nevím, jaká je současná situace, ale zhruba tak předloni jsem zkusil v
práci používat OO (běžně se tu samozřejmě používá MS). Narazil jsem v
podstatě na dvě věci. Jednak jsem nemohl zakládat dokumenty na šablonách
(*.dot), jednak se mi občas rozsypaly tabulky, což znamená problémy s
hlavičkovým papírem, neboť hlavičky máme řešené pomocí tabulky. A
nemyslím, že tabulky se vyskytují jen v 1% dokumentů.

Problém s šablonami je těžko někomu vyčítat, je asi pochopitelné, že
tyhle pomocné záležitosti si každý řeší po svém. A OO a MS mají asi
odlišný přístup k formátování tabulek. Takže to opět není ničí vina.
Ale stejně to znamená problémy při společné práci na jednom dokumentu.

--
Pavel Kraus
CAA CR