OT: dva clanky o linuxovem zeleze

Pátek Březen 25 18:40:35 CET 2005

Prilejeme trochu napalmu do ohne...

On Thu, 24 Mar 2005, Milan Keršláger wrote:

> Jestli jste na ni nenarazil, tak asi OpenOffice dostatecne nepouzivate.
> Protoze proste nektere soubory v OO sice otevrete, ale jsou bud prazdne
> nebo poskozene a neuplne. [...]

Jestli jste na podobny problem nenarazil v originalnim MS Office od
samotneho velkeho Billa, tak ho asi dostatecne nepouzivate. ;)

(I kdyz takove rozpadajici se cislovani kapitol je mozna jeste vetsi
zabava.)

On Thu, 24 Mar 2005, Martin Bajer wrote:

>  Ty M$ prohlizece neumeji pracovat s makry. Tudy cesta rozhodne nevede.

Treba zase povede. Ono uz i v Redmondu zacina nekterym lidem dochazet, ze
"vylepsovat" kazdy datovy format tak, aby z toho byl plnohodnotny program,
neni uplne nejlepsi napad. Tedy presneji receno je to jeden z nejhorsich
napadu v dejinach vypocetni techniky.

On Thu, 24 Mar 2005, Milan Keršláger wrote:

> Zadat sveho zakaznika, aby mi poslal data v jinem formatu je opravdu
> uchylnost a slovo "profesionalita" mu jiste neslusi.

A co kdyz jsem ten zakaznik ja?

On Thu, 24 Mar 2005, Milan Keršláger wrote:

> a) nemohla do banky, protoze to funguje jen v MSIE

Hehe. Jestli to byl ten nejmenovany MSIE-only internet banking, co jsem
ted dostal za ukol otestovat, tak muze byt rada. Tedy jestli ma uctu
nejake penize. ;)

> b) statisticky urad i ministerstvo si stezovalo, ze nerespektuje
>    jejich pozadavky

Urady absolutne nemaji pravo po nekom pozadovat, aby pouzival nejaky
konkretni produkt nejakeho konkretniho vyrobce. <nadsazka> Pokud to
delaji, tak by mela byt revoluce a nekdo by se mel pohoupat na
nejblizsim kandelabru. </nadsazka>

> Budte prosim tolerantni a uvedomte si, ze DOC format pouziva 99% lidi,
> kteri s dokumety _pracuji_. Ti lide netouzi vedet nic [...]

...a tady ta veta mela skoncit! ;)

On Fri, 25 Mar 2005, Pavel Kraus wrote:

> Nevím, jaká je současná situace, ale zhruba tak předloni jsem zkusil v
> práci používat OO (běžně se tu samozřejmě používá MS). Narazil jsem v
> podstatě na dvě věci. Jednak jsem nemohl zakládat dokumenty na šablonách
> (*.dot), [...]

Sablony v pojeti tehle programu jsou stejne dobre akorat na vyrobu
hlavickoveho papiru. Prehanim jen mirne. K opravdu konzistentnimu a
estaticky vyhovujicimu vzhledu dokumentu pomahaji jen opravdu malo (a
jeste mene kdyz program, co je pouziva, neustale zkousi uzivatele
premluvit k tomu, aby misto preformatovani textu podle definovaneho
stylu naopak nechal text, jak je, a zmenil definici stylu...:P).

Nez zacne polemika: pro kontrolu...umite zaridit, aby clovek napsal
normalne URLko nebo cestu k souboru a program si ho sam rozlamal na
vhodnych mistech, aniz bych mu ta mista musel rucne oznacovat (a na
jinych ho naopak rucne presvedcovat, aby tam zlom radky nedelal)?

Proste pokud se to ma delat poradne, tak se stejne skonci u TeXu
(s prstem varovne zdvizenym s ohledem na vyse uvedenou vytku o datech
a programech), DocBooku nebo neceho podobneho.