USB zvukovka Maya EX5

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Středa Březen 30 22:28:26 CEST 2005

Dne st 30. března 2005 21:33 Jirka Němec napsal(a):

> Zatim chci kvalitni zvuk a casem aby to slo i na notebooku.

Dobře, ale k čemu to chcete používat ? Poslech hudby, filmy v multikanálu nebo
i k nahrávání ?

> Nejvetsi problem pci zvukovek je podle me v ruseni, ktere do nich jde z
> pocitace,

Není to zdaleka tak horké. Týká se to hlavně mikrofonních vstupů, kde se
pracuje s napětími nula nula nic. Na linku není PCI problém, když se dobře
navrhne layout desky. Lepší (a nijak drahé) PCI karty dneska udělají klidně
110-120dB i na A/D straně.

> proto maji kvalitnejsi zvukovky d/a prevodniky venku.

A taky mají oddělené napájení.  Když to budete napájet přímo z USB, tak si
všechno rušení z počítače po tom kabelu přivedete stejně a navíc 5V
nesymetricky je dost málo na to, aby se z toho dal napájet kloudný
předzesilovač.

Každopádně za stejné peníze dostanete PCI kartu s nejméně o třídu lepšími
parametry, to mi věřte.

> USB me moc
> netesi, firewire bych bral spis, ale to jsem uz v jine cenove kategorii.

Podpora Firewire zvukovek v linuxu je každopádně zatím v nedohlednu.

Ctirad