samba PDC nahrada WinNT III

Honza Novacek konference na cimboraservis.cz
Čtvrtek Květen 5 15:07:46 CEST 2005

> hmm, dobra otazka. z dokumentace lze vycist, ze

> "Samba account that has root privileges on the Samba server must be
> entered here"

> viz.
> http://www.samba.org/samba/docs/man/Samba-HOWTO-Collection/domain-member.html

> a ze standardne se to resi mapovanim uzivatelu v smbusers

> ja mam jako backend ldap a tam jsem proste nastavil uidNumber na 0,
> (root je v passwd), ale pravdu mate ze by to mohlo pripadne zlobit,
> minimalne nss by mohlo byt zmatene ... anyway praxe ukazuje ze to
> funguje ;-)
> [...]

Ja mam jako backend tdbsam, ucty jsem v nem nezakladal rucne, jsou
importovane z WinNT.
Pokud zkusim pridat do domeny stanici pod jinym uzivatelem nez
administrator, dostanuj jinou chybu nez pokud to dela administrator.

Zkusim tedy na chvili zmenit v passwd UID u administratora
na "0" a uvidime co to udela.

Jinak nasel jsem cestu jak uzivatele mohou pracovat na siti i kdyz mi
na tech 2 pocitacich nefunguje prihlaseni. Vypnu PC, a odpojim ho od
site (vytahnu UTP), zapnu PC a prihlaseni do domeny probehne bez problemu.
Jedna stanice je WinXP, ta nerekne nic a prihlasi se a druha stanice
jsou WinNT4 ty reknou, ze vyuzivaji ulozenou informaci o prihlaseni z
drivejska. Po prihlaseni pripojim UTP a uzivatel je na siti, ma
namapovane disky a do sdilenych adresaru se dostane.
Takze provizorne to funguje.

Je tu nekdo kdo pouziva jako backend tdbsam?
Zajimalo by me jak vypada vase pdbedit -Lw pro stanici.

Diky,
Honza Novacek