OT: NFS - zadost o nazor

Petr Koval nuxnet na chello.at
Sobota Květen 14 04:08:18 CEST 2005

Ivo (Medved) Hanuska wrote:

> Hmm, tady nevím, Vše je nastaveno podle startu, hledal jsem v
> nastaveních kernelu, ale nic jsem nenašel. Existuje nějaké howto, kde se
> říká, jak to nastavit?

To posledni sem se uz zapomel zeptat.
Jaky filesystem je pouzit a jaky je pocet tech adresyru a souboru a
velikosti tech souboru a kolik celkem klientu na to ma zaroven pristup.

Co se tyce mozneho prispusobovani ci nastavovani kernelove casti nfs
to sam porad jeste hledam v popisu nsf v kernelu. Na nfs howto o tom neni
vubec zminka. Alespon pod

http://nfs.sourceforge.net/nfs-howto/ [5]

nic ohledene toho neni. Ale to se take nevzahuje primo na kernelovou cast
nfs, nybrz na ty programy kolem.

U mne to bylo tak, ze ten shruba 23 GB soubor byl ze sources na ktere
pristupovalo pouze v dobe potreby ne vic jak 2-3 lidi v jednom case
s shruba ne vic jak 20 moznych. Nektere sources byly kolem 100 MB
a chovalo se to tak ze, se naocatku chvilku muselo pockat, a pak
probeh transfer beznou sitovou rychlosti. Ani loop relay a ani cilovy server
se pri tom nesekali ci nehodily na halt a to ani s nasim 2 GB testfilem.
A pouzit pri to byl 2.4.18 kernel.

Dnes s 2.6.x by se to snad nemohlo chovat hure.

Petr